رفتار صحیح با نوجوان در سن بلوغ

چگونه با فرزندانمان در سن بلوغ رفتار کنیم؟ نحوه برخورد والدین با نوجوان در سن بلوغ باید چگونه باشد؟ رفتار صحیح با نوجوان در سن بلوغ چگونه است؟ والدین بودن سخت ترین کار در جهان است. پدر و مادر از زمان متولد شدن کودک در مسیر رشد، همراه او هستند و دشوار هایی زیادی را تجربه می کنند. اما واقعا چگونه با فرزندانمان در سن بلوغ رفتار کنیم؟

همزمان با رشد فرزندانتان تصمیمات، اقدامات و انتخاب های آن ها تغییر می کند. همه والدین می خواهند که فرزندان شان تصمیمات درست بگیرند و همواره در زندگی شاد باشند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که فتار صحیح با نوجوان در سن بلوغ چگونه است، با ما همراه باشید.


همچنین بخوانید: علائم افسردگی نوجوانان ؛ هر چیزی که باید بدانید!


1- والدین ممکن است اختلاف نظر داشته باشند و تصمیم به طلاق بگیرند. اجازه ندهید فرزند شما تحت تاثیر این وضعیت قرار گیرد. سعی کنید مشکلات خود را به کمک یک مشاور حل کنید و سریعا وضعیت خود را بهبود ببخشید. زیرا فرزند شما در سنین بلوغ قرار دارد و این دوران برای وی بسیار حساس است.

2- فرزند شما در زندگی دوستان زیادی خواهد داشت، اما این را فراموش نکنید که او تنها یک پدر و مادر تا پایان عمر خواهد داشت. حتی اگر امروز دوست فرزندانتان نیز باشید فردا ممکن است سر مسائل مختلف با شما مخالف باشد و حرف شما را گوش نکند. به همین دلیل همیشه سعی کنید خود را برای شرایط آماده کنید و با توجه به شرایط رفتار کنید.

3- مراقب باشید زمانی که صحبت می کند به او گوش فرا دهید، و برای ارتباط بیشتر با وی مستقیم به چشمانش نگاه کنید و سعی کنید که همیشه با وی صادق باشید و به او دروغ نگویید.

4- خودتان را جای او بگذارید و بگویید: من اگر فرزند این خانواده بودم چه احساسی داشتم؟

5- هدف شما باید تاثیر گذاشتن روی فرزندتان باشد نه کنترل کردن وی. تفاوت زیادی بین کنترل و تاثیر وجود دارد.

6- هرگز با فرزند خود دعوا نکنید. اگر احساس کند شما پیروز شده اید، زمان شکست شماست. اگر فرزندتان بتواند شما را عصبانی کند در واقع توانسته است که شما را کنترل کند. این موضوع را هیچ وقت فراموش نکنید.

7- ما همواره می خواهیم فرزندانمان در شرایط خوب و امن باشند. اما ما باید حقایق را قبول کنیم و اقدامات و تصمیمات فرزندانمان را بپذیریم. این اقدام شما او را شادتر و احساس امنیت بیشتری به او می دهد.

8- رشد فرزندتان یک رویداد نیست بلکه یک فرآیند است. آزادی لازم را به او بدهید تا رشد سالمی داشته باشد.

9- شما همواره در کنار او نخواهید بود، اشتباهاتی که انجام می دهد مسیر درست را به وی نشان خواهد داد و او را برای آینده آماده خواهد کرد، هرگز این نکته را فراموش نکنید.

10- کمک کننده باشید. بهترین راه برای نشان دادن اینکه از فرزندانتان حمایت می کنید این است که به آنها توصیه نکنید، به جای آن از آنها سوال بپرسید.

11- در مورد رابطه جنسی با فرزندانتان صحبت کنید، یا این وظیفه را در خانواده به کسی دیگری واگذار کنید.

12-رهبر فرزند خود باشید. به او احترام را آموزش دهید. قوانین و نتایج را به او نشان دهید و به جای تنبیه کردن وی راه درست را به او نشان دهید.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید: