یکی از مشکلات روزه داران بوی بد دهان است. گرسنگی طولانی مدت و عدم استفاده از مسواک در طول روز باعث ایجاد بوی بد دهان می گردد. اما نگران نباشید، ما در این مطلب خوردنی هایی که در ماه مبارک رمضان باعث رفع بوی بد دهان می گردد را برای شما جمع آوری کرده ایم. با وارونه همراه باشید.

اگر شما روزه داران عزیز نگران بوی بد دهان خود در این ماه مبارک هستید اصلا نگران نباشید، زیرا با مصرف برخی  مواد غذایی در وعده سحر و افطار می توانید با این مشکل مبارزه کنید.


همچنین بخوانید: چه مقدار آب باید بین افطار و سحر نوشیده شود؟


توت فرنگی

توت فرنگی یکی از میوه هایی است که باعث رفع بوی بد دهان می گردد. زیرا توت فرنگی باعث پاکسازی دهان می شود و شما می توانید آن را در وعده سحری و افطار مصرف کنید. علاوه بر آن توت فرنگی دارای ویتامین و انتی اکسیدان های زیادی است که می تواند به سلامت روزه داران در ماه رمضان کمک کند.

همچنین بخوانید :با ماسک توت فرنگی از شر لکه ها و جوش های خود رها شوید!

رفع بوی بد دهان در ماه مبارک رمضان

جعفری

جعفری دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی است و باعث از بین رفتن بوی بد دهان می گردد. از این رو تا می توانید در ماه مبارک رمضان جعفری مصرف کنید.

کیوی

کیوی باعث رفع بوی بد دهان می شود، همچنین کیوی منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست. کیوی به دلیل داشتن ویتامین C باعث از بین رفتن لکه های دندان می شود و در سلامت دندان نقش مهمی را ایفا می کند.

رفع بوی بد دهان در ماه مبارک رمضان

خیار

خیار کالری بسیار کمی دارد و می تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن بوی بد دهان در ماه رمضان باشد. شما می توانید در وعده سحر و یا افطار خیار مصرف کنید.

همچنین بخوانید :با ۱۲ فواید خیار برای سلامتی پوست و بدن آشنا شوید

بادام زمینی

شما می توانید از پوسیدگی دندان به وسیله بادام زمینی رها شوید. بادام زمینی همچنین باعث رفع بوی بد دهان نیز می گردد.

رفع بوی بد دهان در ماه مبارک رمضان

پنیر

پنیر به دلیل داشتن ماده ای به نام  کازئین می تواند از پوسیدگی دندان و بوی بد دهان جلوگیری کند. به همین دلیل پنیر نیز یکی از خوردنی هایی که در ماه مبارک رمضان باعث رفع بوی بد دهان می گردد.

در ادامه بخوانید:

فواید نوشیدن دوغ در ماه رمضان چیست؟ 

توصیه های تغذیه ای برای روزه داران در ماه مبارک رمضان