آیا شما هم از این تغییر فرمت ناراضی هستید؟

ساندکلاد به تازگی در فایل هایی صوتی خود تغییر فرمت داده است. ساندکلاد فرمت صوتی خود را از 128 kbps MP3 به 64 kbps Opus تغییر داده که این امر موجب نارضایتی بسیاری از کاربران این پلتفرم شده است. شاید در ابتدا با دیدن این اعداد فکر کنید که کیفیت فایل صوتی به نصف کاهش یافته اما موضوع به این سادگی ها نیست!

به نظر می رسد فرمت Opus (فرمت پیشرفته OGG ) دارای کیفیت بهتری نسبت به فرمت MP3 است و کیفیت 64 Kbps دارای کیفیت بسیار بیشتری نسبت به فرمت 128 Kbps mp3 است.اگرچه کاربران خبر از شنیدن نویز در این فرمت با استفاده از مرورگر و اپلیکیشن SoundCloud Go می دهند.

ساندکلاد فرمت صوتی خود را تغییر داده و کاربران از این موضوع ناراضی هستند

Direct یکی از کاربران ساندکلاد که آهنگساز مطرحی نیز هست برای حل این مشکل، پلاگینی برای مرورگرهای Firefox و Chrome طراحی کرده که به شما امکان تغییر فرمت به MP3 را می دهد.

ساندکلاد درباره کاهش کیفیت می گوید گزارش هایی از کاهش کیفیت صوتی منتشر شده “نادرست” است، به طور استاندارد تست کنید.

سخنگوی ساندکلاد در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است که کمپانی رویکرد خود را نسبت به کیفیت صدا تغییر نداده و ترکیبات مختلف کدگذاری و استریمینگ به طور مرتب برای تضمین کیفیت آزمایش شده است.

ما از کدک Opus (در کنار سایر کدها) از سال 2016 استفاده کرده ایم. “ما همیشه از بازخورد قدردانی میکنیم، اما این گزارشها نادرست هستند.”

 

در ادامه بخوانید :