ورشکستگی ساند کلاد نزدیک است !

بنا به گزارش سایت معتبر TechCrunch سرویس ساندکلاد، فقط تا 50 روز دیگر می تواند این پلتفرم را سرپا نگه دارد! و به نظر می رسد زمان ورشکستگی ساند کلاد از راه رسیده است.

این گزارش در ادامه تعدیل 173 نفر کارمند ساند کلاد در هفته گذشته و تعطیلی دو دفتر این کمپانی در لندن و سانفرانسیسکو منتشر شده است.

طبق گزارش  TechCrunch، موسسین کمپانی Alex Ljung و Eric Wahlforss اعلام کرده اند که بعد از تعدیل حدود 40 درصد از کارکنان خود تنها توانسته اند هزینه 50 روز دیگر این کمپانی را تامین کنند.

هفته گذشته Ljung در بیانه ای اعلام کرده بود که آینده SoundCloud رو به رشد است. او گفته بود: “با کاهش هزینه های و ادامه رشد درآمد، ما در مسیر دستیابی به سودآوری و کنترل آینده مستقل خود هستیم.”

دفتر ساند کلاد در برلین

در این گزارش عکس هایی از دفاتر خالی این کمپانی منتشر شده و به میتینگی که این شرکت بعد از اخراج 173 کارمند خود داشته اشاره می کند، یکی از کارمندان و منابع این میتینگ را یک شو مزخرف اعلام می کند و می گوید :

من فکر نمی کنم هیچ کارمندی دیگر در SoundCloud بماند، هیچ شخصی نخواهد ماند! و همه کارمندان ساند کلاد را ترک خواهند کرد! در این میتینگ حرف از ماندن کنار هم به عنوان خانواده یاد شده ! کدام خانواده شما هفته گذشته 173 کارمند و عضو این خانواده را اخراج کردید!!!

دفتر ساند کلاد در برلین

در ادامه او می گوید در این میتینگ SoundCloud اعلام کرده که آنها از ماه ها قبل می دانستند که نیاز به تعدیل نیرو دارند ولی به هیچ دپارتمانی این خبر را اعلام نکرده بودند!

در این گزارش ادعا شده کارمندانی که به تازگی و درست دو هفته قبل از اخراجشان، استخدام شده بودند، خانه های خود را برای اینکه به دفتر برلین بیایند و در آنجا مشغول به کار شوند فروخته بودند!

زمانی که در این میتینگ یکی از کارمندان سوال کرده چرا شما با کارمندان رو راست نبودید و از ورشکستگی ساند کلاد چیزی نگفتید و استخدام های جدید را کنسل نکردید، آنها پاسخ داده اند که توقف استخدام ها و اعلام وضع مالی شرکت نشانه ضعف است و باعث می شود تا کارمندان شروع به سوال پرسیدن و عدم همکاری کنند!!!

دفتر ساند کلاد در برلین

Vojta Stavik یکی از کارمندان تازه استخدام شده به TechCrunch گفته؛ به من سمت جدیدی در دفتر برلین پیشنهاد شده بود و قرار بود از  17 جولای فعالیت خود را آغاز کنم  ولی آنها مرا 7 جولای اخراج کردند و این درست قبل از زمانی بود که من می خواستم به برلین منتقل شوم!

او می گوید که میخواهد علیه ساند کلاد شکایت کند چون که آنها با او قرارداد بسته اند و او برای آنها کار کرده ولی ساند کلاد بعد از اخراج او نمی خواهد حقوقش را پرداخت کند !

مشکلات مالی ساند کلاد از چند سال گذشته آغاز شده و بنا به گزارشات آنها 40 میلیون دلار در سال 2014 و حدود 52 میلیون در سال 2015 را متحمل ضرر شده اند!

همچنین صحبت هایی از خرید این کمپانی توسط گوگل، توییتر و اسپاتیفای شده بود اما مشکلات ساند کلاد در عقد قرار داد آنها را از این کار منصرف کرد.

 

اگر شما از سرویس ساند کلاد استفاده می کنید و یا از هنرمندانی هستید که آثار خودتان را بر روی ساند کلاد می گذارید لطفا نظرات خودتان را در ارتباط با ورشکستگی ساند کلاد با ما در میان بگذارید!