ارتباط سرطان و افراد چشم روشن چیست ؟

در یک تحقیق مشترک توسط دانشگاه های ایالات متحده آمریکا نیویورک و ایالت اوهایو ،مشخص شد ریسک سرطان در افرادی که دارای چشمان روشن هستند به دلیل وجود Uvea melanom که باعث تعیین رنگ چشم آن ها می شود و یک ملانوم رنگی برای تعیین نوع رنگ  چشم است مهمترین عامل خطر برای ابتلا به سرطان است زیرا این ملانوم  جهش در منطقه ژنتیکی که تعیین کننده رنگ چشم است  را تعیین می کند که خطر ابتلا به سرطان را تا حدود زیادی افزایش می دهد !

مطالعات نشان داده است که احتمال ابتلا به سرطان چشم در افرادی که دارای رنگ آبی، سبز، خاکستری و رنگ پوست روشن هستند، بیشتر است.بر اساس گفته های پزشکان تمام تومورهایی که در اطراف چشم و بافت های آن به وجود می آیند تومورهای چشم و وقتی آن ها بدخیم باشند سرطان چشم نامیده می شودند.

ریسک سرطان در افرادی که دارای چشمان روشن هستند

تومورها در نقاط مختلف چشم و همچنین در اطراف چشم ها، پلک ها،  داخل چشم ها و یا در گودال مداری خارج از چشم تشخیص داده می شود و  تومور ها می توانند نشانه ها و عوارض مختلفی را براساس منطقه ای که در آن تشکیل شده اند نشان دهند.

همچنین بخوانید:آیا مالیدن چشم ها مضر است ؟

ریسک سرطان در افرادی که دارای چشمان روشن هستند

دید محو ،از دست دادن بینایی به طور ناگهانی ،نقاط متحرک یا خطوطی که در زمینه دید و نور خیره کننده ظاهر می شوند، از دست دادن میدان دید، نقطه تاریک یا رنگی که در قسمت رنگی چشم وجود دارد، تغییر شکل یا اندازه چشم ، قرمزی چشم یا حساسیت به نور دیده همه وهمه از علائم سرطان چشم است .در بعضی موارد نادر نیز چشم به سمت بیرون بزرگ می شود.

در ادامه بخوانید :4 میوه شگفت انگیز برای جلوگیری از ابتلا به سرطان !

گاهی اوقات نیز سرطان  دارای هیچ گونه عوارضی نیست به همین دلیل توصیه می شود بررسی های دوره ای در کودکان و بزرگسالان برای جلوگیری از ابتلا به این سرطان  انجام شود.

همچنین بخوانید :دلایل سیاهی و کبودی زیر چشم چیست ؟ و راه کار هایی برای درمان آن !