مثل اینکه امسال پاییز قصد نداره خودش رو به ما نشون بده، پس ما میریم سراغش!

اگر دلتون می خواد یه کم از فضای شهری دور بشید و پاییز واقعی هزار رنگ رو تجربه کنید، پیشنهاد من به شما سفر به جنگل الیمستان هست. جنگلی که تو دل جاده پر پیچ و خم و نام آشنای هراز قرار گرفته و با کمی رانندگی پیش روی ما خواهد بود.

سفر به جنگل الیمستان

این جنگل محل رویش گیاه “الیما” هستش که تو اردیبهشت ماه رشد می کنه، خیلیها می گن اسم جنگل هم برگرفته از همین موضوع هست. با توجه به اینکه این جنگل در ارتفاعات واقع شده، تابستون ها آب و هوای خنک و خوبی داره و همچنین پاییز خیلی زودتر از همیشه تو الیمستان شروع می شه. شما تو الیمستان علاوه بر لذت جنگل نوردی، می تونین با کمی پیاده روی (حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه) و در محل دشت اول، منظره خیره کننده ای از قله دماوند رو هم داشته باشین.

سفر به جنگل الیمستان

اگر کمی بیشتر همت کنید و بالاتر برین با منظره های جالبتری رو به رو میشین. در انتهای مسیر قله الیمستان رو دارید که ۲۵۱۰ متر ارتفاع داره (البته در این شرایط این برنامه از غالب برنامه یک روزه خارج می شه و رنگ و بوی جدی تری به خودش میگیره. اما این همه ماجرا نیست! نرسیده به قله، جای دو شهاب سنگ بزرگ به عمق ۱۰ متر بر روی زمین دیده میشه، بومیان منطقه افسانه جالبی برای این موضوع دارن، اونها اعتقاد دارن این دو گودال جای زانوهای رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده! دیگه چی از این بهتر؟!

 

سفر به جنگل الیمستان

نقش پای رستم

خوب حالا چجوری برم؟

برای سفر به جنگل الیمستان راه زیادی پیش رو ندارید، برای رسیدن به مقصد کافیه که یک روز قید خواب شیرین اول صبح رو بزنین، ماشینتون رو روشن کنید و راهی جاده هراز به آمل بشین. ۲۰ کیلومتر مونده به آمل، وارد جاده فرعی سمت راستتون که با تابلوی امامزاده لهاش یا امامزاده قاسم مشخص هست بشید. همون ابتدا به یک دو راهی میرسید که می بایست سمت چپ رو دنبال کنین. پس از ۷ کیلومتر جاده آسفالت به روستای لهاش و پس از اون با ۵ کیلومتر جاده خاکی به روستای الیمستان می‌رسید. جنگل در پشت روستا قرار داره. حالا پاییز واقعی رو از نزدیک لمس کنید!

  • کل این مسیر در شرایط عادی حدود ۴ ساعت از تهران طول می کشه.
  • لباس گرم و کیسه زباله فراموش نکنین!

یادمون باشه طبیعت متعلق به همه ماست و ما موظف به پاسداشت اون هستیم، پس حسابی مراقبش باشیم.

سفر به جنگل الیمستان

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید