شکل اولین گیاه بر روی زمین چگونه است؟

گیاهان گلدار، حدود 90 درصد از گیاهان در حال رشد بر روی کره زمین را تشکیل می دهند.در سیاره ما بیش از 300000 نوع گیاه وجود دارد. اگرچه وجود گیاهان بر روی کره زمین به بیش از 140-250 میلیون سال قبل باز می گردد، به همین دلیل شکل اولین گیاه بر روی زمین کاملا غیر قابل پیش بینی است. زیرا اولین فسیل کشف شده مربوط به 130 میلیون سال قبل است. ما تقریبا هیچ چیزی در مورد سیر تکامل گیاهان گلدار نمی دانیم.

شکل اولین گیاه بر روی زمین

 

شکل اولین گیاه بر روی زمین

اما دانستن این مطلب  به دلیل نقش محیط زیستی آن بسیار اهمیت دارد.تکامل گل ها از زمان قدیم مورد توجه بسیاری از دانشمندان از جمله داروین بود. و در زمان قدیم این موضوع به نام راز وحشتناک نام برده می شد.ا

ما اکنون تیم تحقیقاتی متشکل از کارشناسان بین المللی ادعا دارند که این راز را حل کرده اند. آنها ادعا دارند که شکل اجداد گل ها را کشف کرده اند.

بر اساس نوشته ای که در مجله ارتباطات طبیعت چاپ شده است در این نوشته با انجام تحقیق بر روی 729 گونه گیاهی و ژنتیک آنها سعی بر پرده برداشتن از این راز شده است.همچنین در این نوشته بیان شده است که محققان بر روی انواع گل ها چندین روش مختلف را بررسی کرده اند. که به نتایج درستی دست پیدا کنند.در نتیجه به شکل گلی دارای گلبرگ و بسیار ظریف دست یافتند.

شکل اولین گیاه بر روی زمین

این گل نیز مانند تمام گل ها دارای نر و ماده هستند.بسیاری از دانشمندانی که در این تحقیق شرکت نکرده اند نتایج این تحقیق را بسیار شگفت انگیز دانستند.و به همکاران خود تبریک گفتند.

هرچند خیلی از دانشمندان نیز این تحقیقات را درست نمی دانند ولی این نتیجه تا به الان دقیق ترین نتیجه به دست آمده است.براساس تحقیقات انجام شده ،گونه نر این گل دارای کاسبرگ و تاج هایی به شکل مارپیچی نیست و شکل حلقه دارند.دانشمندان اعتقاد دارند به دلیل تازه بودن این مطلب شاید بسیاری از انسان ها به نتایج آن ها اعتماد نکنند.

بر اساس مدل کشف شده ،این گل ارگان های کمتری نسبت به گل های موجود در جهان دارد.

شکل اولین گیاه بر روی زمین