فواید ورزش های آبی چیست ؟ ورزش های آبی دارای فواید بسیاری برای روح و سلامتی ما هستند که در این مطلب با آن ها آشنا می شویم :

فواید ورزش های آبی

افزایش استقامت فیزیکی

بسیاری از ورزش هایی که در محیط آبزی قرار می گیرند، نیاز به هماهنگی هر دو تمرین هوازی و بی هوازی دارند که استقامت را افزایش می دهند.به عنوان یک نتیجه مستقیم، شنا، غواصی و فعالیت های مشابه می تواند به ما کمک کند تا خودمان را برای مدت طولانی تحت فشار قرار دهیم.رفاه جوانان به طور مستقیم به شرایط جسمی آنها بستگی دارد.بهترین روش برای جلوگیری از اضافه وزن، که بسیاری از بزرگسالان جوان را در قرن 21 تهدید می کند، ورزش های آبزی است.

به توانایی های ذهنی کمک می کند.

یکی دیگر از فواید ورزش های آبی ،کمک کردن به توانایی های ذهنی است.هماهنگی عضلات متعدد در یک زمان تاثیر بسیار مثبتی بر روی ذهن ما دارد.ورزش هایی مانند شنا  باعث می شود ما نفس خود را حفظ کنیم و ظرفیت ریه را افزایش دهیم و به توانایی های ذهنی مان نیز  کمک کنیم.

مشوق کار گروهی است.

در اکثر ورزشها، موفقیت براساس همکاری با اعضای تیم است.مانند ورزش های بسیاری، ورزش های آبی نیز اجتماعی سازی، دوستی و استدلال عاطفی را افزایش می دهد و همچنین باعث  احترام و تناسب اندام می گردد.به خصوص در مورد شنا، تلاش فیزیکی که در محیط آبزی ایجاد می کنید، باعث کاهش فشار ستون فقرات و بهبود تعادل در  بدن شما می شود.

همچنین بخوانید :راهنمای خرید بهترین هدفون های ورزشی وایرلس تا سقف یک میلیون


کمک به مبارزه با بیماری ها

یکی دیگر از فواید ورزش های آبی ،مبارزه با چاقی و درد های کمر است.شما با شنا به راحتی می توانید از شر دردهای خود رها شوید.

ریسک ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

 ورزشهای آبی یک فرم عالی از ورزش هستند، زیرا تقریبا هر قسمت بدن شما کار می کند و به شما کمک می کند کالری های خود را به طور طبیعی بسوزانید.این متابولیسم شما را افزایش می دهد و درنتیجه مصرف مایع و اشتها شما نیز افزایش می یابد.همچنین افزایش دهنده ایمنی در برابر بیماری های مزمن و به شما کمک می کند سالم و پر انرژی باشید.

خطر دیابت و حمله قلبی را کاهش می دهد.

افراد مبتلا به دیابت و بیماری قلبی مزمن نیاز به تغییراتی در شیوه زندگی دارند تا سلامت عمومی خود را کنترل کنند.ورزش های آبی ،حتی شنا کردن و انجام تمرینات سبک در آب باعث  کاهش میزان استرس می شوند که به طور کلی برای قلب و بدن مفید است.

 مفید برای افراد مبتلا به آرتریت

نرمی و روان بودن آب برای استخوان ها بسیار مفید است.فعالیت های آب شنا  باعث می شود مفاصل آسیب دیده  بدون تشدید علائم دچار بهبود گردند.Hydrotherapy روش ترجیحی درمان برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید است.

افزایش تراکم استخوان

یکی دیگر از فواید ورزش های آبی،افزایش تراکم استخوان است راه رفتن بر روی  تردمیل بهترین گزینه برای افراد مسن و زنان یائسه است.قایقرانی، دوچرخه سواری، قایقرانی و دیگر ورزشهای آبی، انواع ورزش های  بسیار محبوب هستند که به افزایش تراکم استخوان کمک می کنند.

بهبود سلامت روان

ورزش های آب مانند سایر ورزش ها و فرم های ورزشی نیز برای بدن مناسب است.علاوه بر آن برای عقل نیز بسیار مفید است. آرامش آب استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.به عنوان مثال شنا باعث بهبود روح و روان در مردان و زنان می گردد.ورزشهای آبی یک فرم عالی از ورزش هستند، زیرا  در آن هم بدن و هم ذهن درگیر هستند.

در ادامه بخوانید :

تمرینات ورزشی مخصوص کارمندان و پشت میز نشین ها

چگونه کفش ورزشی مناسب را انتخاب کنید؟

۱۰ راه برای از بین بردن تورم و باد شکم بدون انجام حرکات ورزشی !