رنگ لباس ها احساسات زیادی را در بر دارند: هر رنگی نه تنها حالتی را نشان می دهد، بلکه هنگامی که با رنگ دیگری جفت می شود حالت آن تغییر می کند. به همین خاطر توجه به رنگ در هنگام انتخاب لباس اهمیت زیادی دارد.

و اما براستی لباس ها در مورد شخصیت شما چه می گویند ؟ فابر بیرن یکی از متخصصینی بود که در زمینه رنگ کار می کرد و بیش از بیست چهار کتاب در این زمینه تالیف کرده است. او معتقد است که بیش از 85% ارتباطات غیر کلامی است. بنابراین یک قضاوت نسبتا دقیقی با توجه به” منظور از انتخاب رنگ لباس ها و آشکار سازی شخصیت بر اساس آن” ایجاد می شود.


در ادامه بخوانید» لباس ها سخن می گویند ! نگاهی به نحوه ارتباط پوشاک با جهان پیرامون !


رنگ لباس و انواع شخصیت

در اینجا به بررسی چند رنگ که عمومیت بیشتری در لباس ها دارند و همچنین انواع شخصیتی که نمایان می کنند، می پردازیم:

قرمز

آیا می دانستید آن دسته از افرادی که گرایش به قمار و خطر کردن دارند بیشتر تحت الشعاع نورهای قرمز هستند؟ بنابراین جای تعجب نیست که رنگ غالب در محیط های کازینو قرمز است. اگر به سمت لباس های قرمز رنگ کشیده می شوید، نشان دهنده برونگرایی، شور زیاد، انرژی و یک شخصیت سر زنده است.

افرادی که لباس های قرمز رنگ را می پسندند اغلب پرتکاپو و تهاجمی هستند و خیلی سریع می توانند ابراز احساسات کنند. همچنین این افراد به سرعت مردم را مورد قضاوت قرار می دهند و نظرات خودشان را بیان می کنند. اگر قصد رفتن به مصاحبه ی کاری را دارید بهتر است از این رنگ دور بمانید زیرا پیام های نادرستی را می تواند در مورد شما به مصاحبه کننده منتقل کند.

نارنجی

آیا لباسهای نارنجی رنگ را می پسندید؟ اگر جواب شما مثبت باشد، احتمالا فردی اجتماعی هستید کسی که به راحتی روابط دوستانه ایجاد میکند. افرادی که لباس نارنجی را ترجیح میدهند در مشاغلی که شامل ملاقاتهای گروهی با افراد هستند خوشحالتر به نظر می رسند.

زرد

لباس های زرد رنگ نشان دهنده ی یک ذهن بسیار قوی است که قادر است به خوبی تمرکز کند. اشخاصی که لباس های زرد رنگ را ترجیح می دهند در حالی که آدم های خجالتی نیستند اما تمایل به رفتاری سرد و غیر صمیمانه دارند ̛منطقی و استواری’ دو صفتی هستند که در این نوع شخصیت دست به دست هم می دهند.

سبز

افرادی که لباس های به رنگ سبز را بیشتر می پسندند تمایل به زندگی در محل های معتبر دارند، دوستان زیادی داشته و بسیار اجتماعی هستند. آنها اغلب در محیط های دوستانه هستند و احساس خوبی از لحاظ تعادل دارند. چنین اشخاصی علاقه ی زیادی به مهمانی رفتن دارند، به خوبی می خورند و به خوبی زندگی می کنند. مشغله ی فکری آنها در مورد جایگاه اجتماعی، اعتبار و موقعیت مالی خودشان می باشد.


همچنین بخوانید » با ۱۰ رنگ ترند تابستان ۲۰۱۸ آشنا شوید !


آبی

لباس آبی نشانه شادابی، آرامش و صداقت است. گاهی اوقات هم خود پسندی، این اشخاص به ویژه مردان تمایل دارند که شوخ و طناز باشند. هنگام حضور در یک مصاحبه ی کاری رنگ آبی را انتخاب کنید به خاطر اینکه نشان می دهد در کنترل هستید و همچنین بیانگر آرامش، صداقت و اعتماد به نفس شماست.

بنفش

لباس های بنفش در گذشته تنها توسط خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه این رنگ نمایانگر شخصیتی است که عاشق هنر، خلاقیت و تخیل است. چنین افرادی تمایل به داشتن بینشی عمیق هستند. آنها لطیف و جذاب هستند، اما در عین حال می توانند تند مزاج هم باشند.

سیاه

لباس سیاه رنگ برای شرکت در یک مصاحبه ی کاری انتخاب خوبی است و نشان دهنده تسلط می باشد. کارشناسان توصیه می کنند این رنگ در قسمتهایی که تاکید بیشتری دارند مانند دستمال گردن یا کروات استفاده شود، به جای استفاده آن به عنوان رنگ اصلی لباس به این صورت دیگر جلوه ای از مصیبت نیست.

سفید

لباس سفید بسیار ایده آل است به ویژه برای مصاحبه، هم برای زنان و هم مردان. این رنگ نشان دهنده سادگی، دقت، صراحت و مهربانی است.

رنگ لباس شما نخستین چیزی است که مردم در رابطه با شما با آن روبه رو می شوند. آنها بخش بزرگی از تصوراتی که در مورد شخصیت شما می شود را ایجاد می کنند. در یک بازار کار رقابتی یا هر حیطه ی دیگری که در آن نیاز به تحت تاثیر قرار دادن و ماندگاری است، انتخاب رنگ لباس بدون شک بخش مهمی از این معامله است.

 

همچنین بخوانید