جایزه نخل طلایی جشنواره کن به فیلم مربع به کارگردانی رابین اوستلوند رسید !!! در حالی که سوفیا کاپولا موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی شد !

دیشب هفتادمین دوره جشنواره کن به پایان رسید و برندگان آن مشخص شدند. فیلم سوئدی The Square توانست با کنار زدن 18 رقیب دیگر صاحب نخل طلایی این دوره شود. پدرو آلمادوار در ارتباط با این فیلم گفت : مربع فیلمی غنی و کاملا معاثر بود و داستان آن نمایش دیکتاتوری از لحاظ سیاسی صحیح است بود!!!

از طرف دیگر سوفیا کاپولا موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان برای فیلم The Beguiled شد عنوانی که او را تبدیل به دومین زن برنده این جایزه کرد . دایان کروگر نیز موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن امسال با فیلم In The Fade اثر جدید کارگردان مطرح ترک تبار فاتیح آکین شد.

جایزه بزرگ هیأت داوران که مهترین عنوان پس از نخل طلا در جشنواره کن محصوب می شود به فیلم فرانسوی (BPM (Beats per Minute به کارگردانی رابین کامپیلو تعلق یافت.

نیکول کیدمن نیز جایزه ویژه  هفتادمین جشنواره کن این دوره را به مناسبت حضور در 2 فیلم و یک سریال بدست آورد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به خواکین فنیکس برای بازی در فیلم Never Really Here به کارگردانی  Lynne Ramsay و آهنگسازی جانی گرینوود رسید.

فیلم Loveless به کارگردانی آندری زیاگینسف از روسیه موفق به کسب جایزه هیأت داوران شد. فیلم چینی A Gentle Night به کارگردانی ژی یانگ جایزه بهترین فیلم کوتاه این دوره را بد ست آورد.

جایزه دوربین طلای جشنواره کن که به بهترین فیلم اول جشنواره در بخش‌های گوناگون اختصاص می‌یابد امسال به فیلم  Jeune Femme به کارگردانی، کارگردان فرانسوی لئونور سرالی رسید.

و در آخر نیز جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن امسال به طور مشترک به ورگن لانتیموس برای فیلم The Killing of a Sacred Deer و Lynne Ramsay برای فیلم Never Really Here رسید.