ساقه های ضعیف در موها باعث ایجاد موخوره و خرد شدن  موها می شود.

زمانی که ساقه موها ضعیف می گردد  و موها خشک می شود باعث ایجاد موخوره و خرد شدن در موها می گردد.روغن های طبیعی و ماسک های مو باعث تقویت موهای آسیب دیده و خشک می شوند. براساس نظر محققان موخوره و خرد شدن مو به عوامل  زیادی بستگی دارد.به عواملی چون شامپو ، ماسک های مو، و حتی شانه!

در این مطلب ماسک هایی برای درمان موخوره و خرد شدن موها برای شما جمع آوری کرده ایم که با آن ها آشنا می شویم :

1-ماسک ماست و روغن زیتون

1/4 لیوان ماست پرچرب

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

مواد بالا را با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی موهای تمیزتان بمالید و پس از 15-20 دقیقه موهای خود را بشویید.روغن زیتون باعث حفظ رطوبت در موها می شود و در نتیجه از خشک شدن و آسیب دیدن موها جلوگیری می کند.علاوه بر آن روغن زیتون باعث افزایش درخشندگی و هم چنین افزایش قد موها می شود.

2- ماسک زرده تخم مرغ و عسل

1عدد زرده تخم مرغ

1 قاشق چای خوری عسل

را با یکدیگر ترکیب کرده و 2 ساعت قبل از حمام به موهای خود بمالید وسپس آبکشی کنید.عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که از ایجاد موخوره در موها جلوگیری می کند.تخم مرغ حاوی پروتئین و آمینو اسید است که باعث تقویت موها می گردد.علاوه بر آن باعث پر پشت شدن و درخشان شدن موها نیز می شود.

3-ماسک روغن نارگیل گرم

در بین ماسک های مو روغن نارگیل گرم به علت فواید بسیار آن طرفداران زیادی دارد.1/4 لیوان روغن نارگیل را به روش بن ماری و به مدت 10ثانیه همراه با 6 قطره روغن رزماری حرارت دهید.

می توانید فقط به ساقه موها یا کل موها بزنید.بعد از مالیدن روغن به موها موهای خود را با حوله گرم نگه دارید.و پس از 20 دقیقه با شامپو بشویید.

4-شستشو با سرکه سیب

در هفته حد اقل یکبار موهای خود را با سرکه سیب آبکشی کنید و فواید بی نظیر آن را در مرطوب شدن موها ببنید. سرکه سیب به دلیل داشتن اسید استیک نقش به سزایی در مرطوب شدن و درخشان شدن موها می شود.

 

در ادامه بخوانید : ۵ اشتباه که باعث آسیب دیدن و تخریب موهایتان می شود !