مدیریت مالی در زندگی زناشویی

مدیریت مالی در زندگی زناشویی چگونه است؟ برای مدیریت مالی در زندگی زناشویی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ با ما همراه باشید تا به سوال هایتان پاسخ دهیم.

موضوع ازدواج و مدیریت مالی در حقیقت اهمیت زیادی برای ادامه یک ازدواج و زندگی زناشویی است. از لحظه ای که قبول می کنید با هم زندگی کنید در طول زندگی مشترک، شما باید همه مسئولیت هایی را که ازدواج نیاز دارد پاسخگو باشید. تلاش برای حفظ این زندگی در روز خوب و  بد است که در واقع یک مسئله مبهم و مشکل است. به عنوان مثال می توانید اگر در یک ماه در آمد بالاتری دارید همه آن پول را خرج نکرده و برای ماه های آینده صرفه جویی کنید.

قانونی در این مورد وجود ندارد که چون دو نفر همدیگر را دوست دارند باید در مورد مسائل مالی با یکدیگر تفاهم داشته باشند. اما شما باید یک روشی میانه رو را در ازدواج تان پیش بگیرید. از لحظه ای که تصمیم می گیرید ازدواج کنید، موافقید که آنچه را که خودتان کسب کرده اید به اشتراک بگذارید؟

آیا در مورد بدهی های همسرتان آگاهی دارید؟ آیا همسرتان بدهی هایش را از شما پنهان می کند؟ برعکس، ممکن است همسرتان در آمدش را از شما پنهان نگه دارد، آیا متوجه می شوید که این پنهان کاری ها سبب بروز چه مشکلاتی در زندگی شما می شود؟ البته پاسخ به این سوالات، از شخص به شخص متفاوت است و به دید افراد بستگی دارد.


همچنین بخوانید:

چگونه می توانیم هوش مالی مان را تقویت کنیم؟

آیا می توانم به همسرم اعتماد کنم؟ 11 نشانه از مورد اعتماد بودن همسر


1-پنهان کردن وضعیت مالی می تواند ویرانگر باشد.

پنهان کردن وضعیت مالی خود به اندازه خیانت تلخ است، زیرا نشانه ای از ناامنی و بی اعتمادی است و بدون اعتماد ازدواج غیر قابل تصور است. اینگونه شما در واقع  با یک فرد عجیب و غریب ازدواج کرده اید که به طور طبیعی بر بودجه خانه، سرمایه گذاری و کل زندگی تان تأثیر می گذارد، اما موقعیت مالی خود را از شما پنهان می کند.

بدهی، یکی از مهمترین مشکلات در ازدواج است .شاید بازگو کردن این مسئله برای شما بسیار دشوار باشد اما در صورت پنهان کاری، عواقب بسیار بدتری به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است حقیقت را به همسرتان بگویید. دست آخر شما برای همین با یکدیگر ازدواج کرده اید؛ حمایت یکدیگر!

2-مسئولیت پذیری، می تواند آینده شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در حقیقت، سوال این است که آیا یکی از شما مسئولیت بیشتری نسبت به پرداخت بدهی ها دارد؟ هر کسی که نمی داند چگونه پول خود را مدیریت کند، نه تنها خود بلکه ازدواجش را با مشکلات مالی مواجه می کند. عادات مصرفی افراد، مسئولیت هایشان در امور مالی  به طور جدی بر روی ازدواج تاثیر می گذارد.


همچنین بخوانید: چطور با همسر دروغگویم رفتار کنم؟ چرا همسرم انقدر دروغ می گوید؟


3-تقسیم هزینه و درآمد در خانه

هزینه های خانه، سرمایه گذاری ها را چگونه به اشتراک می گذارید؟  حقیقت واحدی در این مورد وجود ندارد. آیا در آمد شما در یک حساب مشترک است یا هر کدام از شما برای خود حساب جداگانه ای دارد؟ داشتن حساب مشترک برای آینده خود و فرزندانتان بسیار مفید است، اما در عین حال هر یک از زوجین می توانند یک حساب شخصی داشته باشند. بنابراین، صرف نظر از نیاز مالی خانه، هر فرد می تواند پول خود را به نحوی که می خواهد خرج کند. با این حال، پدربزرگ های ما این کار را به گونه ای متفاوت انجام  می دادند، یعنی در گذشته مرد معمولا تمام مدیریت مالی خانه را به مادر واگذار می کرد و مدیریت مالی خانه با زن بود.

4-جدا کردن بودجه تنفس

به غیر از مدیریت بودجه خانه، هر کس باید بودجه ای جداگانه داشته باشد که بتواند برای سرگرمی های خود و یا هر مورد دیگری از آن استفاده کند.

5-رویا مشترک بسازید.

یک هدف مشترک برای صرفه جویی در هزینه انتخاب کنید. منظور من هدف هایی مثل ماشین یا خانه نیست. هدف شما می تواند این موارد نیز باشد اما در ابتدا سعی کنید واقع نگر باشید و با توجه به بودجه خود هدف گذاری کنید. مثلا رفتن به مسافرت، خرید لوازم منزل و ….


همچنین بخوانید: مسائل مالی با همسر تان خسته تان کرده؟ پس این 12 کار را انجام ندهید!


6-به همسرتان کمک کنید!

 اگر فقط یکی از شما کار کند، بار معیشت به تنهایی بر دوش او خواهد بود. گاهی اوقات این وضعیت می تواند بسیار دشوار باشد مانند هزینه های مدرسه کودکان، وام های خانه و یا هزینه های دیگر خانه. به همین دلیل باید به همسر خود کمک کنید. شما می توانید با کاهش برخی از هزینه ها در خانه شروع به کار کنید و یا می توانید چیزهایی مانند کارهای دست و بافندگی را انجام دهید تا بتوانید بودجه خانه را افزایش دهید. در ازدواج نباید بحث پول تو و یا پول من باشد باید تمام این حرفا به پول ما تبدیل شود.

اگر می خواهیم در زندگی مان روز خوب و بد را باهم به اشتراک بگذاریم، باید به یکدیگر اعتماد کنیم و به یکدیگر کمک کنیم. این نه تنها برای روزهایی است که پول در دسترس است، بلکه همچنین برای روزهایی که دچار مشکلات مالی هستیم نیز صدق می کند.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید