قسمت بیست و یکم : آلن سیلوستری

با یک قسمت دیگر از مطالب معرفی هنرمند در خدمت شما هستیم. آلن سیلوستری متولد ۲۶ مارس ۱۹۵۰ موسیقی‌دان، آهنگساز و رهبر ارکستر اهل ایالات متحده آمریکا است. و به خاطر همکاری پیاپی با رابرت زمیکس برای ساخت موسیقی متن فیلم های فارست گامپ و سه گانه بازگشت به آینده و … شناخته می شود. او همچنین آهنگسازی فیلم های ابر قهرمانی مشهور نظیر : کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو، انتقام‌ جویان و سمت جدید انتقام‌ جویان: جنگ ابدیت که قرار است در سال 2018 منتشر شود.

آلن سیلوستری

از سایر فیلم هایی که آلن سیلوستری آهنگسازی آنها را به عهده داشته می توان به : نیروی دلتا، غارتگر 1و 2 ، ورطه، هویت، مکزیکی، استوارت کوچک، بازگشت مومیایی، انیمیشن سرود کریسمس و متفقین اشاره کرد.

او در یک خانواده ایتالیایی در نیو جرسی متولد شد، او برای یادگیری موسیقی به دانشگاه موسیقی برکلی رفت و مدت دو سال در آنجا تحصیل کرد. بعد از دانشگاه او به عنوان درامر در یک گروه راک محلی فعالیت کرد.

او در سن 21 سالگی در سال 1972 آهنگسازی برای سینما و تلویزیون را با آهنگسازی موسیقی متن فیلم کم هزینه شش سگ گانگستر آغاز کرد.از 1977 تا 1983 او آهنگسازی سریال تلویزیونی CHiPs را بر عهده گرفت و برای 109 قسمت این سریال آهنگ نوشت.

او برای اولین بار با رابرت زیمکس در سال 1984 آشنا شد و برای فیلم عشق‌بازی با سنگ موسیقی نوشت بعد از آن او برای تمامی فیلم های رابرت زمیکس از سال 1984 تا به آخرین فیلم او متفقین در سال 2016 آهنگسازی کرده است.

آلن سیلوستری
آلن سیلوستری و رابرت زمیکس

آلن سیلوستری همچنین برای فیلم های جیمز کامرون نظیر: ورطه و غارتگر 1و 2 آهنگسازی کرده است.

وی تا به امروز نامزد دریافت دو جایزه اسکار برای فیلم های فارست گامپ و قطار سریع‌السیر قطبی ، نامزد در یافت چهار جایزه گرمی که برنده دو عدد از آنها برای فیلم های: قطار سریع‌السیر قطبی و در راه مانده شده است. همچنین برنده دو جایزه امی نیز شده است.

 میکسی از بهترین آثار او را به انتخاب مجله وارونه در وبسایت بیپ تونز گوش کنید.

در ادامه بخوانید : معرفی هنرمند ؛ جان پاول آهنگساز انیمیشن های بیاد ماندنی