با نزدیک شدن فصل تابستان افراد بیشتری به سوی ورزش می روند.اما چگونه بازده بیشتر از تمرینات ورزشی داشته باشیم ؟ در این مطلب نکاتی برای بازده بیشتر از تمرینات ورزشی برای شما جمع آوری کرده ایم :

نکاتی برای بازده بیشتر از تمرینات ورزشی

با نزدیک شدن  روزهای تابستان و شروع برنامه های تعطیلات، تمام محوطه های ورزشی، سالن های ورزشی تا فضاهای باز ومسیرهای  پیاده روی پر شده از افرادی که دوست دارند تابستان خود را با اندام ایده آل آغاز کنند.در حقیقت، برای بدن سالم و ظاهر خوب،  عادت های ورزشی باید در طول سال همراهمان باشند ، اما گاهی به دلیل مشغله کاری وقت انجام تمرینات ورزشی را نداریم.برای نتایج بهتر از تمرینات ورزشی باید آن ها به یک روتین تبدیل شوند.بر اساس مجله Waternet،برای بازده بیشتر از تمرینات ورزشی باید برخی قوانین را رعایت کنیم.این قوانین شامل تغذیه متعادل ،خواب با کیفیت و مصرف آب است.اگر هریک از این موارد حذف شود ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات سلامتی در افرادی شود که قصد عضله سازی دارند.


همچنین بخوانید :

چگونه در محل کار بدون ورزش کردن تا ۳ برابر کالری بیشتری بسوزانیم ؟

آیا ورزش در زمان عادت ماهانه برای بانوان ضرر دارد ؟

۴ حرکت ساده ورزشی برای رهایی از چربی های ران و باسن در منزل !

آیا موسیقی با صدای بلند هنگام ورزش کردن برای گوش های شما مضر است؟


همانطور که توده عضلانی بدن افزایش می یابد، نیاز به آب نیز افزایش می یابد.یک میلی لیتر آب برای سوزاندن هر یک کالری مورد مصرف قرار می گیرد.

نکاتی برای بازده بیشتر از تمرینات ورزشی

• 1 تا 1.5ساعت قبل از ورزش باید حتما کربوهیدرات مصرف کنید و هیچ وقت گرسنه ورزش نکنید.

• اگر در مورد ورزش صبح فکر می کنید، صبحانه نان بخورید.

• اگر قبل یا بعد از ظهر به ورزش می روید، میوه های غنی از کربوهیدرات، میوه های خشک، شیر و جو، انتخاب ایده آل برای شما می باشد.

• در طول روز به مقدار مناسب آب بنوشید.

• در حین ورزش،  نوشیدن آب  را ادامه دهید. نوشیدن یک لیوان آب هر نیم ساعت یک بار باعث افزایش عملکرد حذف سموم اضافی از بدن شما می گردد.
• در اولین ساعت پس از تمرین، باید مواد غذایی غنی از پروتئین مصرف کنید. منابع پروتئین مانند گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی برای این امر ایده آل هستند.
• پس از ورزش، مکمل ها باید شامل کربوهیدرات هایی مانند ماکارونی، نان، سوپ و غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند سالاد یا میوه باشد.
•اگر یک ساعت بعد از ورزش دچار ادرار شده اید بدان معنا است که میزان مناسبی آب در حین ورزش مصرف کرده اید.در غیر این صورت ممکن است کلیه های شما تحت فشار قرار گیرند و دچار مشکل شوند.
• مصرف آب باید پس از ورزش ادامه یابد. این باعث می شود که کنترل اشتها آسان تر شود وآب از دست داده  در حین ورزش جایگزین شود.

در ادامه بخوانید :