اهمیت دکوراسیون اتاق خواب در خانه !

در این مطلب سعی داریم نکاتی را برای شما بازگو کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید به راحتی دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر دهید .اگر فکر می کنید که دکوراسیون اتاق خواب شما به دلیل اینکه بیشتر زمان صرف شده در آن را در خواب هستید اهمیت ندارد، در این صورت سخت در اشتباهید.اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های خانه است.که ما حدود یک سوم زندگی مان را در آن می گذرانیم.

دکوراسیون اتاق خواب

به همین دلیل دکوراسیون اتاق خواب حداقل به اندازه  قسمت های دیگر خانه اهمیت دارد.روشنایی صحیح در اتاق خواب، میزان نور خورشید، انتخاب پرده مناسب، انتخاب رنگ های صحیح و از همه مهم تر انتخاب تختخواب مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.اما محدود کردن اتاق خواب به این نکات باعث می شود که اتاق خواب از نظر دکوراسیون ضعیف جلوه کند.با استفاده از نکات موجود در این مطلب می توانید دکوراسیون اتاق خواب خود را به راحتی تغییر دهید .با یکدیگر این نکات را بررسی می کنیم :

نکته اول :حتما نباید دیوارهای اتاق خواب شما یک رنگ باشد.

دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب شما نیز دقیقا مانند دیگر قسمت های خانه باید نشان دهنده سلیقه و سبک شما باشد.پس نظر شما در مورد رنگ دیوار اتاق  خوابتان چیست؟ شما می توانید دیوارهای اتاق خواب خود را با دو رنگ مورد علاقه خود تزئین کنید و یا حتی می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید.شما می توانید با کمی بررسی رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

نکته دوم :می توانید در اتاق خواب از تابلو استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

داشتن مجموعه ای از آثار هنری یا حداقل چند نقاشی اصل در کشور ما خیلی رایج نیست.اما نمی توان انکار کرد که ما شروع به نشان دادن یک پیشرفت قابل توجه در این زمینه کرده ایم.اگر شما نیز دارای تابلوهای بسیار هستید مجبور نسیتید همه آن ها را در سالن پذیرایی خود استفاده کنید می توانید با استفاده از بعضی از آن ها دکوراسیون اتاق خود را به راحتی تغییر دهید.یک قطعه هنری می تواند دقیقا همان اثری را که می خواهید در اتاق خواب خود ایجاد کنید  را ایجاد کند.

نکته سوم :با یک بالش کوچک نیز می توانید به آرامش برسید.

دکوراسیون اتاق خواب

اکثر مردم هنگام خوابیدن نیاز به یک یا دو بالش دارند.اما این بدان معنی نیست که شما فقط باید بالش های مورد استفاده در اتاق خواب را نگه دارید.شما می توانید از بالش ها به عنوان عناصر دکوراتیو استفاده کنید.شما می توانید با استفاده از بالش های کوچک و رنگی دکوراسیون اتاق خواب خود را به راحتی تغییر دهید و به آرامش برسید.

نکته چهارم :رنگ های تیره

دکوراسیون اتاق خواب

اگر شما به رنگ های روشن علاقه ندارید ،می توانید رنگ های تیره را انتخاب کنید.در واقع رنگ های تیره اغلب ترجیح داده نمی شوند ،اما رنگ های تیره برای دیوار ها بسیار پر ادعا هستند.رنگ های تیره می توانند انتخابی ایده آل برای اتاق خواب باشد.اگر به یک اتاق خواب تاریک، آرام و راحت و همچنین یک دکور شیک و بلند پروازانه فکر می کنید، به رنگ های تیره فرصت دهید.

نکته پنجم :پایداری رنگ

دکوراسیون اتاق خواب

 اگر رنگ های درخشان و روشن، الگوهای تکراری و یا رنگ های عمیق تیره را دوست ندارید، اما هنوز هم می خواهید یک بازی رنگی در اتاق خواب خود داشته باشید،  این ایده برای شماست! شما می توانید از دو رنگ در اتاق خواب خود استفاده کنید .و این پایداری رنگ را بین اشیا اتاق تقسیم کنید.یعنی می توانید دیوارهای اتاق را با کف و ملحفه ها هماهنگ کنید و رنگ دوم را نیز برای اکسسوری های اتاق انتخاب کنید.


در ادامه بخوانید :روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون منزل ! کدام رنگ ها باید در دکوراسیون منزل استفاده شود ؟


نکته ششم:ایجاد محیطی برای گفت و گو در اتاق خواب شما

دکوراسیون اتاق خواب

ما نمی توانیم ادعا کنیم که ما  به یک فضای نشیمن در اتاق خواب نیاز داریم.مطمئنا اگر شما یک محیط شیک و مجلل مانند تصویر را آماده کنید، این فضا قطعا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.شما می توانید در این محیط کتاب بخوانید یا با همسر خود صحبت کنید.

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید