هزینه های میزبانی جام جهانی 2018

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که هزینه های میزبانی جام جهانی 2018 چقدر شده است؟  هر 4 سال یکبار مسابقات جام جهانی فوتبال در یک کشور برگزار می شود و طرفداران فوتبال برای تماشای رقابت تیم های مورد علاقه شان از کشورهای مختلف دور هم جمع می شوند. هرچند این رقابت ها چندسال یکبار انجام می شوند ولی کشور میزبان خیلی زودتراز اجرای این رقابت ها درحال آمادگی برای هزینه ها هستند. گفته می شود میزبان جام جهانی 2018، روسیه حدود 11 میلیارد دلار برای این رقابت ها خرج کرده است.


همچنین: با خوش تیپ ترین فوتبالیست های جام جهانی ۲۰۱۸ آشنا شوید !


این رقم به طور معمول برای ارتقای امکانات و زیرساخت ها در جهت آمادی سازی و پذیرایی از بازیکنان و توریست ها صرف می شود. و فیفا فقط هزینه های عملیاتی برای رویداد خود را پوشش می دهد. هزینه ی بهسازی های دیگر مانند حمل و نقل ها و زیرساخت ها به عهده ی کشور میزبان است. برزیل، میزبان رقابت های سال 2014، تقریبا 15 میلیارد دلار خرج کرده بود و یک پرش عظیم 4میلیارد دلاری باتوجه به هزینه های آفریقای جنوبی در سال 2010 کرده بود.


همچنین بخوانید:بررسی بهترین و بدترین پیراهن های تیم های جام جهانی ۲۰۱۸


همچنین این بحث قدیمی همچنان داغ است که آیا میزبانی مسابقات جام جهانی و صرف این هزینه های هنگفت به لحاظ اقتصادی به صرفه است یا خیر؟  با این حال، روسیه بر این باور است که میزبانی این مسابقات از طریق گردشگری و منافع سرمایه گذاری، اقتصادش را از 26 تا 30 میلیارد دلار ارتقا خواهد داد.

کشورهای میزبان آینده نیز برای هزینه ها آماده می شوند. قطر میزبانی جام جهانی 2022 را به عهده دارد و آنطور که تخمین زده می شود برای هرهفته در پروژه های جام جهانی حدود 200 میلیارد دلار یا 500 میلیون دلار هزینه می کند. در همین حال، ایالات متحده، کانادا و مکزیک میزبان های مشترک برای جام جهانی 2026 خواهند بود.

ممکن است به خواندن این مطالب هم علاقمند باشید: