اهمیت خرید عینک آفتابی مناسب در سلامت چشمان !

آیا شما می دانید هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه نکاتی دقت کنیم ؟ کیفیت ،قیمت ، مدل و یا نحوه قرار گرفتن بر روی صورتتان …..ما در این مطلب به شما می گوییم که هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه نکاتی دقت کنیم ؟ با ما همراه باشید .

هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه نکاتی دقت کنیم

با نزدیک شدن تابستان ،شدت اشعه UVافزایش می یابد و باعث ایجاد مشکلات در پوست و چشم ها می گردد.از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که خود را در مقابل اشعه UV محافظت کنید زیرا اشعه UV با چشم دیده نمی شود و شما وجود آن را احساس نمی کنید.به خصوص کودکان ،افراد دارای چشم های روشن و میانسالان باید بیشتر بقیه افراد از خود در مقابل اشعه UV محافظت کنند.با توجه به این شرایط خرید عینک آفتابی مناسب بسیار مهم است.از طریق استفاده از عینک آفتابی می توان از اثرات منفی مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا،و مشکلات چشم که می تواند به علت اشعه های UV باشد، جلوگیری شود.همچنین شما می توانید از ایجاد چروک های اطراف چشم که به دلیل نور خورشید ایجاد می گردد جلوگیری کنید.

مهم ترین نکته در انتخاب عینک آفتابی :محافظت 100 درصد است.

در پاسخ به پرسش اینکه  هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه نکاتی دقت کنیم ؟ باید گفت مهم ترین نکته در انتخاب عینک آفتابی این است که به طور 100 درصد از چشمانمان در مقابل اشعه UV محافظت کند.اشعه UV اگرچه در شدت کم می تواند باعث تامین ویتامین D گردد اما اگر شدت آن افزایش یابد مخصوصا در روزهای تابستان می تواند سبب سوختگی های پوست و ایجاد مشکلات در چشم ها گردد.به همین دلیل انتخاب عینک آفتابی مناسب بسیار اهمیت دارد.مهم ترین نکته این است که عینک انتخابی شما دارای حفاظت 100 درصد در مقابل اشعه UVA و UVB باشد.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم از خرید عینک های ارزان قیمت خودداری کنید.زیرا لنزهای مورد استفاده در این عینک ها بی کیفیت هستند و سبب می گردد که اشعه UV توسط مردمک های چشم بیشتر جذب گردد و باعث آسیب های جدی در چشم ها شود.یکی دیگر از مهم ترین نکات در خرید عینک های آفتابی این است که مدل عینک مناسب ساختار سر و چشم باشد.عینک هایی که  به درستی روی صورتتان  قرار می گیرند می توانند از اشعه UV جلوگیری می کنند  .

هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه نکاتی دقت کنیم ؟

محافظت از اشعه UV  به میزان حداقل 99 درصد

-محافظت در مقابل ضربه

استفاده از لنزهای قطبی و فتوکرومیک

-درست قرار گرفتن بر روی صورت

-لنزهای بزرگ

در ادامه بخوانید :

انتخاب صحیح کرم ضد آفتاب و نحوه استفاده از آن !!!

ریسک سرطان در افرادی که دارای چشمان روشن هستند بیشتر است !

راه حل هایی برای درمان چشم های پف کرده هنگام صبح !