بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ با قهرمانی نروژ به بعد از 17 روز به پایان رسید در این مسابقه آلمان با اندکی اختلاف در رده دوم و کانادا نیز در رده سوم مسابقات قرار گرفت. حالا بعد از گذشت مدت زمان اندکی  نوبت به بازی های پارالمپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ رسیده است. در این بازی ها حدود 570 ورزشکار از 48 کشور جهان در هشتاد مسابقه ورزشی و رشته های اسکی آلپاین،ورزش دوگانه (تیراندازی اسکی)، هاکی روی یخ، اسنوبوردینگ، اسکی صحرا نوردی و (wheelchair curling) با یکدیگر به رقابت بپردازند.


همچنین بخوانید : اندازه گیری تمرین های اسکی و اسنوبورد با اپل واچ سری ۳ میسر شد !!!


5 اسکی باز نیز از ایران راهی این مسابقات شده اند.(الهه قلی فلاح و ابوالفضل خطیبی در رشته اسکی صحرا نوردی، صدیقه روزبه، حسین سولقانی و پوریا خلیل تاش در رشته اسنوبورد.) مربیگری این تیم نیز بر عهده صادق کلهر خواهد بود.

الهه قلی فلاح، پرچمدار کاروان ایران در بازی های پارالمپیک 2018 پیونگ چانگ
الهه قلی فلاح، پرچمدار کاروان ایران در بازی های پارالمپیک 2018 پیونگ چانگ

پس از امواج ژئوپولیتیک تولید شده بر اثر حضور کره شمالی در المپیک زمستانی در ماه فوریه،و آغاز روابط دو کره، تاریخ دوباره در پیونگ چانگ تکرار می شود و کره شمالی به عنوان همسایه میزبان،  اولین تیم پار المپیک خود را روانه کره جنوبی می کند.

پارالمپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ

مراسم افتتاحیه امروز جمعه 18 اسفند از ساعت 2.30 آغاز شده و بازی ها به صورت رسمی از فردا آغاز می شود.بازی های پار المپیک 2018 از 9 تا 18 مارس (18 تا 27 اسفند) در پیونگ چانگ کره جنوبی برگذار می شود. شما می توانید زمان و نحوه تماشای بازی ها را از طریق وب سایت NBC مشاهده کنید. لطفا اگر شما نیز راه های دیگری برای تماشای این مسابقات می شناسید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

در ادامه بخوانید