پیامی ویژه و مخفی !

ردیوهد در بیستمین سالگرد آلبوم OK Computer اقدام به انتشار مجدد این آلبوم با نام OKNOTOK کرد، اما پیامی را هم بصورت کد 8 بیتی در این آلبوم قرار داده است که شما  می توانید آن را تنها با کمک یک رایانه 8 بیتی ZX Spectrum بریتانیایی یا حداقل یک شبیه ساز از آن مشاهده کنید !

آلبوم OKNOTOK با قیمت 130 دلار شامل سه صفحه وینیل 12 اینچی، کتاب آرت وورک شامل 30 نقاشی و یک کاست کلاسیک C90 منتشر شد.

زمانی که شما کاست را پخش می کنید صدای روشن شدن و بیپ کامپیوتر ZX Spectrum به گوش می رسد که در واقع یک زبان به ظاهر نامفهوم است که با کمک یک شبیه ساز میتواند با کلمات و تصاویر روشن مورد خواندن قرار گیرد!

یک کاربر یوتیوب موفق به خواندن و رمزگشایی این پیام مخفی ردیوهد شده و آن را به اشتراک گذاشته است.

[aparat id=”gcXLm”]

 

متن پیام مخفی در کاست OKNOTOK می گوید: “در داخل کامپیوتر خانگی شما … تام یورک، کالین گرینوود، جاناتان گرینوود، ادوارد اوبرین، فیلیپ سلوای، نایجل گودریچ و استنلی دانوود” حضور دارند. این پیام در دسامبر 1996، چند ماه قبل انتشار کامپیوتر OK ضبط شده. “تبریک …. شما متوجه شدید که پیام مخفی سید وجود دارد hmmmm. ما باید بیشتر بیرون بیایم. “

پیامی عجیب که مشخص نیست دلیل حضور و مفهومش چیست ؟

کامپیوتر ZX Spectrum برای جانی گرینوود گیتاریست این گروه از اهمیتی خاصی برخوردار است او در مصاحبه ای که در سال 2003 انجام داده به این نکته اشاره می کند و می گوید ؛ “موسیقی با استفاده از برنامه نویسی به شما امکان می دهد که “به روشی بسیار خالص درباره اینکه صدا چیست و  موسیقی چیست، فکر کنید.”

OKNOTOK

 

در ادامه اجرای زنده ردیوهد در فستیوال Coachella ۲۰۱۷ را بصورت کامل تماشا کنید !