کارشناسان اشاره می کنند که سلامت پا در فرآیند رشد کودکان بسیار مهم است و نکاتی که باید در انتخاب اولین کفش مورد توجه قرار گیرند قابل توجه است.اما چرا اولین کفش کودک شما مهم است ؟ به گفته کارشناسان کودکانی که به تازگی شروع  به راه رفتن کرده اند باید کفش هایی با کفه نرم و استاندارد ،کفه های غیر لغزشی ، و راحت را بپوشند.

چرا اولین کفش کودک شما مهم است

کف های  کفش کودکان معمولا به نظر می رسد مسطح هستند.کفه های نامناسب در کودکان باعث تضعیف عضلات پا و تجمع چربی در قسمت مچ پاها می گردد.تجمع چربی در قسمت مچ پا یک وضعیت فیزیولوژیکی است و بیماری نیست.که با مرور زمان یعنی تا سنین 2-3 سالگی از بین می رود.استفاده از کفش نامناسب باعث فرم پذیری ناصحیح در کودکان می گردد.

چرا اولین کفش کودک شما مهم است ؟

“کودکانی که راه رفتن را شروع می کنند، باید از کفش های  چرم نرم، انعطاف پذیر، کفه غیر لغزشی، و کفش های پهناور و چرمی استفاده کنند.زیرا در غیر این صورت ممکن است فرم پاهای آن ها ضربدری و یا پرانتزی گردد.اما گاهی اوقات فرم پاهای ضربدری و پرانتزی به صورت ارثی به کودکان می رسد که باید در سنین کودکی با استفاده از زانو بندهای طبی و یا کفش های مخصوص درمان شود.

همچنین باید به نحوه راه رفتن فرزند خود دقت کنید و سعی کنید راه رفتن او را در سنین آغازین  تصحیح کنید.اکثر کودکان در اوایل راه رفتن بر روی پنجه های خود حرکت می کنند که این امر نیز باعث تغییر فرم پاها می شود اما اگر این موضوع تا سنین 2-3 سالگی تصحیح نشود باید  با مراجعه به پزشک در پی تصحیح آن بر آیید.از همین رو به شما توصیه می کنیم که در خرید اولین کفش کودکتان بسیار دقت کنید و به آن اهمیت دهید.

در ادامه بخوانید :

چگونه استعدادهای کودکمان را شناسایی کنیم ؟

اثرات منفی کتک زدن کودکان و ۳ راهکار برای جلوگیری از آن

با اثرات روانشناختی و هیجانی سوءاستفاده ی جنسی در کودکان آشنا شوید!

راهکارهایی برای از بین بردن ترس کودک از دکتر !