موسیقی به طرق شگفت انگیزی بر روی مغز ما تاثیر می گذارد.

موزیک شاد برای ورزش کردن فوق العاده است و موسیقی کلاسیک به تمرکز شما کمک می کند؛ حتی موسیقی غمگین نیز قدرت پردازش خود را دارد. به این دلایل ما دوست داریم به آهنگ های اندوهگین گوش دهیم، و واقعا چرا دوست داریم به موسیقی غمگین گوش کنیم ؟

توماس ارولا، پروفسور شناخت موسیقی در دانشگاه دورهام، دلیل اصلی علاقه ما برای گوش دادن  به آهنگ های غمگین را توضیح می دهد.

موزیک غمگین باعث تعمیق و تقویت احساسات غم و فقدان می شود. این تجربیات غالبا لذت بخش نیستند، اما بازتاب آنها می تواند درمانی باشد. همچنین می تواند راهنمای احساسات در زمان افسردگی باشد، و یا به قول ارولا عاطفه ای که در روز بارندگی ممکن است داشته باشید.

اگرچه افسردگی عموما به عنوان احساسی منفی تلقی می شود، اما در واقع برای تقویت خلاقیت بسیار مفید است.

در آخر، کسانی از ما که در موسیقی غمگین رها می شویم به راحتی از تحت تاثیر قرار گرفتن لذت می بریم. در مطالعه ای جدید به راهنمایی ارولا و چاپ شده در Frontiers of Psychology ، بسیاری از شرکت کنندگان که به آهنگ ها اندوهگین گوش کرده اند، احساساتی همچون “قوی، لذت بخش، و همچنان غمگین” را  همزمان توصیف کرده اند.


همچنین بخوانید»

علائم افسردگی نوجوانان ؛ هر چیزی که باید بدانید!

درمان افسردگی با موسیقی ؛ چگونه با کمک موسیقی افسردگی را شکست دهیم؟


علاوه بر این همان گروه سطوح بالایی از احساس “نگرانی” نشان داده اند. و یا قدرت همدردی با احساسات ادراکی دیگران. در عین حال همراه با احساس محبت، شفقت و دلسوزی. اساسا، اگر شما انسانی با همدردی بالا باشید به احتمال زیاد در هنگام گوش کردن به موزیک غمگین، گردبادی از احساسات را حس خواهید کرد. و به طور کلی از آن لذت می برید.