شما چه راهی را برای ابراز عشق و محبت به کودک تان انتخاب کرده اید؟

امروزه بوسیدن لب کودکان توسط والدین بسیار همه گیر شده است. پدرمادر های زیادی برای ابراز عشق و دوست داشتن شان به کودکان شان لب آنها را می بوسند. و در برابر انتقاد هایی که از این رفتارشان می شود مقاومت می کنند و معتقدند که این انتقاد ها بخاطر افکار منحرف و قضاوت های نابجا است.

مخالفت در برابر بوسیدن لب کودکان و بد دانستن آن بخاطر قضاوت ها و افکار منحرف نیست و مطمئنا کسی آن را به راحتی زنا با محارم نمی داند. این کار از طرفی بسیار غیر بهداشتی است. آیا می دانید که پوسیدگی دندان به راحتی از راه دهان منتقل می شود؟ از طرفی بوسه ی روی لب نشانه ی یک عشق انتخاب شده است، کودکان در آن سن کم بوسیدن لب را نشانه ی عشق پدر و مادر و رابطه ی آنها می دانند.


همچنین بخوانید: اگر کودک رابطه ی جنسی پدر و مادرش را دید ، چه باید کرد؟


این بسیار مهم است که به فرزندتان محبت کنید، او را در آغوش بگیرید و ببوسید. اما باور کنید بوسه ی روی گونه یا پیشانی عشق شما را به خوبی به کودک تان ابراز می کند.

اما چرا بوسیدن لب کودکان توسط والدین کار بسیار اشتباهی است!

شارلوت رزنیک، روانشناس کودک معتقد است: بوسیدن لب کودکان توسط والدین اشتباه است. او توضیح می دهد که: کودکان در سن کم شروع به یافتن آگاهی درباره ی جنسیت شان می کنند. و ممکن است یک بوسه ی بی گناه والدین بر روی لب آنها، باعث واکنش های هیجانی و احساس سردرگمی در کودکان شود. 

رزنیک معتقد است که اگرچه بوسیدن لب نوزادان توسط والدین، به لحاظ هیجانی مشکلی ایجاد نمی کند، با این حال والدین نباید اینکار را انجام دهند، زیرا در آینده باعث سردرگمی کودک شان خواهد شد.


همچنین بخوانید:بهترین اپلیکیشن های موسیقی و آهنگسازی برای کودکان به انتخاب مجله وارونه (بخش اول)


دکتر به “The Daily Mail” توضیح می دهد: وقتی که کودکی به سن 5 و یا 6 سالگی می رسد، آگاهی او از جنسیتش شکل یافته است و بوسه بر روی لب می تواند باعث تحریک شدن او شود. افراد دوست ندارند این را قبول کنند، اما لب ها محرک احساسات جنسی هستند. همچنین مواد شیمیایی که باعث ایجاد احساس خوب همراه با تحریک جنسی هستند – از جمله سروتونین و اکسیتوسین – از طریق بوسیدن لب آزاد می شوند.

از طرفی همه با این نظر موافق نیستند. Sally-Anne McCormack از دیدگاه رزنیک انتقاد می کند و می گوید: هیچ دلیلی وجود ندارد که بوسیدن لب کودکان توسط والدین برای آنها باعث سردرگمی شود. مثل این است که تغذیه با شیر مادر در کودک باعث سردرگمی شود. 

البته نظر Sally-Anne McCormack کاملا قابل انتقاد است، زیرا عمل شیر دادن مادر به نوزاد امری حیاتی است و برای بقا ضروری است. اما آیا شما راه دیگری به جز بوسه ی روی لب، برای ابراز محبت و عشق به فرزندتان نمی یابید؟

ممکن است به مطالعه ی این مطالب هم علاقه مند باشید: