اگر همیشه مرغ را قبل از پخت می شویید، وقت آن رسیده است تا از این کار صرف نظر کنید!

شستن مرغ قبل از پختن آن متناقض ترین مسئله درباره ی پخت مرغ است. متخصصان بهداشت و سلامت، مخالف انجام این کار هستند، زیرا می تواند باعث گسترش باکتری ها و افزایش خطر آلودگی شود.

اکثر افرادی که مرغ را می شویند، بر این باورند که جرم یا لزجی مرغ را پاک می کنند. درست است که مرغ خام دارای باکتری های فراوانی مثل سالمونلا و یا کمپیلوباکتر است، اما شستن آن با آب هیچ فایده ای ندارد. چه بسا، شستن مرغ در حقیقت این مشکل را بدتر می کند، به گفته سرویس بهداشت ملی انگلیس، آب می تواند باکتری ها در اطراف سینک، تخته ی آشپزخانه و یا لباس هایتان پخش کند.


همچنین بخوانید: تحقیقات جدید نشان می دهد اکثر مکمل های ویتامینی و مینرال ها اثر مثبتی در سلامت ندارند !!!


USDA معتقد است که تنها روش مطمئن برای از بین بردن باکتری، طبخ گوشت در دمای مناسب است و این قانون شامل انواع گوشت و ماهی نیز می شود.حداقل درجه حرارت برای پختن مرغ باید 165 درجه باشد، و شما می توانید درجه حرارت مناسب برای انواع دیگر گوشت را در این جدول پیدا کنید.

حتی سرآشپزها هم بر سر این مسئله تفاوت نظر دارند. Julia Child طرفدار واقعی شستن مرغ است، در حالی که Ina Garten در برنامه ی جدید خود اعلام کرد که لازم نیست مرغ یا هر گوشت دیگری را بشویید. در پس این ادعای Garten دانشی نهفته است و به خطرات بالقوه ی شستشو مرغ اشاره می کند. واقعا دلیلی برای شستن مرغ قبل از پختن آن وجود ندارد، مگر وابستگی به عادت های قدیمی!


همچنین بخوانید: کارشناسان هشدار می دهند: مصرف مواد غذایی موثر در سلامت مغز را فراموش نکنید !


اگر به شستن مرغ اصرار دارید، همانطور که Jennifer Quinlan پژوهشگر سلامت غذا در دانشگاه Drexel می گوید: حداقل سعی کنید یکبار این کار را انجام ندهید و اگر لزجی مرغ شما را اذیت می کند می توانید آن را با دستمال کاغذی آشپزخانه پاک کنید. 

با این حال اگر بازهم تصمیم گرفتید که عادت شستن مرغ قبل از پختن آن را ادامه دهید، باید اقدامات لازم را جهت درست ضد عفونی کردن هر سطحی که آب شستوشوی مرغ با آن برخورد داشته است را فراهم کنید. همچنین برای جلوگیری از پخش شدن باکتری ها، دست هایتان یا هر ابزاری را که به گوشت یا مرغ خام برخورد داشته است بشویید.