بی خوابی مداوم یک بیماری مزمن است که معمولا  باتغییر فصول در برخی انسان ها به وجود می آید.آیا بی خوابی مداوم باعث تغییرات منفی در زندگی و کار شما شده است ؟بی خوابی مداوم باعث می شود در تمام طول روز احساس خواب آلودگی داشته باشید و این احساس باعث اثرات منفی در زندگی شما خواهد شد.علاوه بر این بی خوابی مداوم سبب اختلالات تنفسی نیز می گردد.در این مطلب دلایل بی خوابی مداوم را برای شما جمع آوری کرده ایم، با ما همراه باشید :

1-سیگار

چه چیزی باعث بی خوابی مداوم می شود؟

سیگار به دلیل داشتن مقادیر زیادی مواد شیمیایی می تواند سبب بی خوابی گردد.نیکوتین موجود در سیگار نوعی محرک است که خواب را دشوار می کند و سبب مشکلات بی خوابی مداوم می گردد.

2-پر خوری

چه چیزی باعث بی خوابی مداوم می شود؟

غذاهای سرخ شده و شیرینی جات به دلیل داشتن حجم زیاد کربوهیدرات سبب بی خوابی می گردند.اگر شما نیز از مشکلات بی خوابی مداوم رنج می برید سعی کنید عادات تغذیه ای خود را تغییر دهید.


همچنین بخوانید:اضطراب تان عاشق شیرینی است، نه شما!


3-خستگی مداوم

چه چیزی باعث بی خوابی مداوم می شود؟

به طور کلی کسانی که دارای کارهای دشوار و پر مشغله هستند به بی خوابی مداوم مبتلا می شوند .و بی خوابی مداوم نیز سبب خستگی مداوم می گردد.به همین دلیل سعی کنید ساعاتی از روز را به استراحت اختصاص دهید.

4-ساعات کاری

چه چیزی باعث بی خوابی مداوم می شود؟

معمولا بی خوابی در افرادی که شغل خود را در ساعات اولیه روز آغاز می کنند بیشتر دیده می شود.ساعات کاری افراد رابطه مستقیم با بی خوابی مداوم آن ها دارد.

5-تغییر فصل

زمانی که وارد فصل پاییز می شویم به دلیل اینکه نور خورشید کاهش می یابد، روزها کوتاه تر می شوند.و این سبب می شود که ساعت زیستی بدن شما بهم بخورد و شما دچار بی خوابی شوید.

6-کافئین

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که اثر تحریک کننده کافئین سبب کاهش خواب در طول شبانه روز می گردد.برای داشتن خوابی راحت 3 -4 ساعت قبل از خواب ازمصرف کافئین جلوگیری کنید.

7-استرس

چه چیزی باعث بی خوابی مداوم می شود؟

به طور کلی شرایط تنش زا در زندگی و شغل ما به طور مستقیم بر خوابمان تأثیر می گذارد.برای جلوگیری از بی خوابی سعی کنید از محیط های پر تنش و استرس زا دوری کنید.

8-کمبود ویتامین B12

ویتامین B12، یک آنزیم بسیار مهم برای بدن ما  است که کمبود آن باعث آسیب جدی و تخریب می شود.کمبود این ویتامین در بدن سبب کاهش سلول های خونی و درنتیجه تخریب سیستم عصبی و مکانیسم هضم می گردد.برای مبارزه با بی خوابی سعی کنید در عادات تغذیه ای روزمره خود از ویتامین B12 غافل نشوید.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید