تفکر مثبت و رابطه آن با موفقیت!

در این مطلب در مورد رابطه تفکر مثبت و موفقیت صحبت می کنیم. چگونه تفکر مثبت سبب موفقیت می گردد؟ مثبت اندیشی چگونه باعث موفقیت ما خواهد شد؟ افرادی که موفقیت بزرگی به دست آورده اند، کسانی هستند که توانایی این را دارند که همیشه ذهن خود را مثبت نگه دارند. زیرا مثبت اندیشی یک واقعیت مهم است که به وسیله آن می توانیم رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنیم. این افراد به دلیل داشتن این توانایی می توانند ذهن خود را کنترل کنند و همچنین توانایی کنترل شرایط سخت را نیز دارند. افراد مثبت همیشه عادت دارند که سازنده باشند، و تمرکز کامل روی قسمت پر لیوان را داشته باشند.

چنین افرادی که زندگی را یک تغییر می دانند، آمادگی رویارویی با تمام مشکلات را دارند و همچنین به قدرت تفکر بسیار اعتقاد دارند و تمایل دارند که برای بدست آوردن چنین مهارتی شخصا تمرین کنند. در دهه 1950، از پیشگامان برجسته فلسفه تفکر مثبت؛ دکتر نورمن وینسنت پیل و ناپلئون هیل از جمله کسانی بودند که در زمینه تفکر مثبت بسیار تلاش کردند و در این زمینه به مهارت هایی فوق العاده ای دست پیدا کردند.


در ادامه بخوانید : بررسی واقعیت هایی در مورد ” مثبت اندیشی “


به عنوان مثال دکتر پیل در مقدمه کتاب خود به نام “قدرت تفکر مثبت ” چنین می گوید: خودتان را در دستان ایمان رها کنید. برای اینکه این کار را به راحتی انجام دهید، بر این باور باشید که شما از این لحظه به بعد نیاز به شروع کسب قدرت های مورد نیاز خود دارید… معروف ترین جمله ناپلئون هیل این بود که “انسان می تواند هر چیزی را که فکر می کند، باور کند و درک کند و آن را انجام دهد.”

ورا پیففر در کتاب خود می نویسد”ما آنچه را که فکر می کنیم هستیم، زیرا که همه چیز از ذهن ما آغاز می شود، کیفیت تفکر ما تعیین کننده ی کیفیت زندگی است “. مهمترین کار ما این است که خودمان را خوشحال کنیم. اگر خود را موفق ببینید، موفق خواهید شد. معجزه ها را باور نکنید، اما به آن ها اعتماد کنید. انتظار نداشته باشید که جهان خارج تغییر کند، زیرا تغییر نخواهد کرد! مهم نیست که باد از کدام سمت و چگونه بوزد، مهم این است که شما بادبان خود را چگونه باز کنید.


همچنین بخوانید: چگونه سریعتر به اهدافم برسم؟ 9 قدم به سوی موفقیت 


انسان های مثبت اندیش می دانند که باید همیشه ذهن خود را کنترل کنند و در صورت عدم کنترل شکست خواهند خورد. الفبای تفکر مثبت مانند سنگ بنای یک ساختمان است. اگر فرد وارد مسیر تفکر مثبت شود و آن را بنا کند تا آخر عمر از آن بهره مند خواهد شد. با بررسی این مسیر به نوبه خود می توانیم سعی کنیم رویکردهایی را که می توان برای شکل گیری تفکر مثبت استفاده کرد را درک کنیم؛

رویکردهایی برای شکل گیری تفکر مثبت

1-ایمان داشتن

فردی که به قدرت فکر اعتقاد ندارد، متوجه نشده است که تفکر یک انرژی است. به همین دلیل تفکر مثبت، مثبت است و تفکر منفی، منفی! بنابراین ایمان، همراه فلسفه تفکر مثبت است. ایمان برای یک تفکر، عقل، روح و همه چیز است یعنی بدون ایمان نمی توان به مثبت اندیشی دست یافت.

2-هدف و برنامه ها

قاعده اساسی در مثبت اندیشی، برنامه مغز در جهت اهداف مطلوب است. به همین دلیل برای رسیدن به اهداف خود باید برنامه ریزی های دقیق و کاربردی انجام دهیم.

3- شور و هیجان

این جمله را که “بدون شور و هیجان ،تا کنون هیچ چیز بزرگی ساخته نشده است “را فراموش نکنید. کلمات و حرکات مثبت شور وهیجان آور است. هر تفکری که با شور و هیجان بیان شود به دلیل بالا بودن فرکانس، احتمال تبدیل آن به واقعیت بسیار زیاد است.


همچنین بخوانید: چه مقدار پول باعث ایجاد احساس شادی در شما می شود؟


4-باور و اعتماد به خود

این جمله ناپلئون هیل که “انسان می تواند هر چیزی که می تواند فکر کند، باور کند و درک کند؛ برای برخی انسان ها مانند یک رویای ناممکن است. اگر انسان به خود باور و اعتقاد داشته باشد می تواند هزینه های زیادی را بپردازد و از شکست نا امید نشود و معجزه ها را خلق کند.

5-کنترل کردن احساسات

برای مثبت اندیشی، ما باید همیشه بتوانیم احساسات خود را کنترل کنیم و این یک شرط مهم و الفبای تفکر مثبت است.

6-تفکر متعادل

عادت تفکر متعادل هسته مرکزی تفکر مثبت است. انرژی احساسی، روحی و معنوی به درک ما از تعادل عملکرد سالم بدن بستگی دارد. توانایی فرد برای تفکر مثبت با تفکر متعادل رابطه مستقیم دارد.

7-صبور و پایبند بودن

شرط مهم برای دستیابی به فضایل تفکر مثبت و تعادل فلسفه، صبور بودن و ماندگاری است. فردی که می داند چگونه می تواند صبور و پایدار باشد، می تواند هدف خود را به دست آورده و شانس خود را حتی در شغل های به ظاهر نامطلوب ایجاد کند.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید: