صحبت هایتان در محیط های حرفه ای اهمیت زیادی دارند.

در این مطلب چیزهایی که هرگز نباید به رئیس تان بگویید را برایتان جمع آوری کرده ایم.با ما همراه باشید. هنگام صحبت کردن با رئیس تان همیشه باید سطحی حرفه را حفظ کنید.گفتن حرفی اشتباه آسیب جدی به شغل تان وارد خواهد کرد. 

چیزهایی که هرگز نباید به رئیس تان بگویید!

 نه، من وقت ندارم!

وقتی رئیس تان از شما انجام کاری را درخواست می کند، هیچ دلیلی ندارد که نه بگویید.حتی اگر سرتان با پروژه های دیگر بسیار شلوغ است و احساس می کنید وقت کافی برای انجام آن کار ندارید، از رئیس تان بخواهید در اولویت بندی انجام کارها کمک تان کند.


همچنین بخوانید:چگونه تفکر مثبت سبب موفقیت می گردد ؟


 تقصیر من نبود!

چیزهایی که هرگز نباید به رئیس تان بگویید

دنبال مقصر گشتن یک راه خیانت کارانه است که به ضررتان ختم می شود و بسیار هم بچگانه است.اگر شما بی گناه هستید، پس به رئیس تان توضیح دهید. هیچوقت نباید به اصطلاح زیرآب همکاران تان را بزنید، مخصوصا اگر امکان دارد حرفتان اشتباه باشد و خودتان تقصیری داشته باشید.


همچنین بخوانید:۵ روش هوشمندانه برای یادگیری سریعتر و موفقیت در کسب و کار


من دنبال یک کار جدید هستم!

درست است که کارفرمایان می دانند که کارکنان شان هر زمانی ممکن است دنبال کار جدیدی بروند، اما اینکه رئیس تان احتمال می دهد دنبال کار جدید بروید با اینکه بداند که دنبال کار جدید هستید فرق بسیاری دارد. اکثر کارفرمایان این حرف را به منزله ی سیلی به صورت شان در نظر می گیرند. بهترین کار این است که هر زمان شغل جدید را پیدا کردید، 2 هفته قبل از شروع کار جدیدتان و ترک کار قبلی به رئیس تان اطلاع دهید.


همچنین بخوانید: سندرم فرسودگی شغلی چیست ؟


 نمی دانم چطور این کار را انجام دهم!

چیزهایی که هرگز نباید به رئیس تان بگویید

وقتی رئیس تان از شما انجام کاری را می خواهد که دقیقا نمی دانید چطور باید انجامش دهید، قطعا نباید بگذارید که نادان به نظر برسید. در عوض از او هدایتی برای نحوه ی شروع کردن آن کار بخواهید.(همکاری هست که بتواند به شما آموزش دهد؟ یا یک مشاوره آنلاین که بتوانید او را دنبال کنید؟)  این نشان می دهد که شما آماده و مایل به یادگیری هستید، بدون اقرار به جهل کامل در مورد انجام آن کار و گفتن نمی دانم چطور انجامش دهم!


همچنین بخوانید: با یک ساعت زودتر از خواب بیدار شدن زندگیتان را تغییر دهید!


 من ورشکسته شدم، احتیاج به ترفیع دارم!

این به این معنی نیست که هرگز نباید از رئیس تان درخواست ترفیع کنید، بلکه به این معنی است که وارد مظاکرات حقوقی نشوید و از صحبت کردن درباره ی احتیاج تان به پول بیشتر بخاطر مشکلات مالی تان پرهیز کنید، زیرا رئیس تان متقاعد نخواهد شد. اگر درخواست ترفیع دارید خود را با مدارکی از پیشرفت هایتان در محیط کاری مسلح کنید و زندگی خصوصی تان را از صحنه ی کار خارج کنید.


همچنین بخوانید:چه عواملی سبب استرس کاری خواهند شد؟


رئیس قبلی این کار را به این روش انجام نمی داد!

چیزهایی که هرگز نباید به رئیس تان بگویید

مسلما شما دوست ندارید با همکار قبلی تان که جایش را گرفته اید، مقایسه شوید، رئیس تان هم همین احساس را خواهد داشت.همچنین ممکن است که فکر کند شما در روش های خودتان گیر کرده اید و تغییر پذیر یا انعطاف پذیر نیستید. این ممکن است باعث شود که شما از آن پروژه یا ماموریت حذف شوید به دلیل اینکه به نظر می رسد نمی توانید تغییر را بپذیرید.


همچنین بخوانید:چه عواملی در موفقیت شغلی تاثیر گذارند ؟


 زمان خیلی دیر می گذرد، من امروز زودتر می روم!

اگر مثلا وقت دکتر دارید و می خواهید زودتر بروید، این مشکلی ندارد. اما هرگز نباید از رئیس تان بخواهید که زودتر بروید بخاطر اینکه کاری برای انجام دادن ندارید.کار فرمایان زمانی که کارکنان شان ابتکار عمل نشان می دهند بسیار خشنود می شوند، پس اگر روزتان در آرامش می گذرد بهتر است به پروژه هایی که در آینده هستند فکر کنید و ایده پردازی کنید.


همچنین بخوانید: آیا اشتغال زنان تاثیر مخربی بر روی رضایت زناشویی و بهزیستی فرزندانشان دارد؟


حوصله ام سر رفت!

شما برای این حقوق می گیرید که در کارتان مولد باشید و همینطور مشتاق به کار باشید، و این وظیفه ی رئیس تان نیست که کارتان را برایتان جالب تر بکند.به جای گفتن “حوصله ام سر رفت” برای هدایت و رهبری یک پروژه ی جدید و جالب داوطلب شوید و یا از رئیس تان خواستار مسئولیت های جدید داشته باشید.


همچنین بخوانید: آیا صرع مانع اشتغال می شود؟


من بخاطر مهمانی دیشب خیلی گیج و خسته ام!

چیزهایی که هرگز نباید به رئیس تان بگویید

اگر با رئیس خود احساس نزدیکی می کنید و یک رابطه ی دوستانه با او ایجاد کرده اید، ممکن است فکر کنید که مشکلی نیست اگر سرگرمی های دیشب تان را برای او تعریف کنید.اگر چندبار این کار را انجام دهید و از آن به بعد 5 دقیقه دیرتر سر کار حاضر شوید یا 10 دقیقه زودتر محل کار را ترک کنید، رئیس تان فکر می کند که اینها حتما بخاطر مهمانی ها و خوشگذرانی است. بهتر است در پایان روز به خودتان یادآوری کنید که این شخص، کسی است که در مورد شغل من تصمیم می گیرد و به من ترفیع یا پاداش می دهد.

ممکن است به مطالعه ی این مطالب هم علاقمند باشید: