کاهش وزن در محل کار

هنگامی که نوبت به کاهش وزن می رسد، بزرگترین دشمن شما اغلب محیط کار شما است. با توجه به استرس مرتبط با کار، تنقلات اداری پر چرب و شیرین، و نشستن بر روی صندلی در تمام روز، هیچ جای تعجب نیست که کار شما باعث اضافه وزن و چربی گرفتن بدن شما شود ! و همه این مسائل، کاهش وزن در محل کار را کمی سخت کرده است. اما خوب شما تنها نیستید، در سال 2013 در تحقیقات انجام شده مشخص شد از هر 5 کارمند دو نفر به دلیل فعالیت کاریشان دچار اضافه وزن شده اند.


همچنین بخوانید : ۷ حرکت یوگا برای رهایی از کمر درد !


پس چاره چیست ؟ کارمند سلامت چه کار می کند؟

مطالعات اخیر منتشر شده در مجله فعالیت های بدنی و سلامت نشان می دهد که 15 دقیقه فعالیت سبک، همه ی آن چیزی است که شما برای جلوگیری از اضافه وزن نیاز دارید. و شما برای اینکار تنها به یک تغییر کوچک در برنامه کاری خود نیاز دارید.

محققان دانشگاه پیتسبورگ 74 نفر از داوطلبان سالم را که میانگین سنی آنها 20 -25 سال بود برای آزمایش انتخاب کردند. این افراد به مدت 15 دقیقه با نشستن، ایستادن یا راه رفتن، و استفاده از یک ماسک که میزان کالری سوزانده شده آنها را اندازه گیری می کرد بررسی شدند.


همچنین بخوانید : ۱۰ دقیقه تمرینات ورزشی برای افراد پرمشغله !


طبق نتایج بدست آمده کسانی که در حال راه رفتن بودند سه برابر کالری بیشتری نسبت به کسانی که نشسته یا ایستاده بودند سوزانده بودند. افراد نشسته و ایستاده حدود 15 کالری را در 15 دقیقه سوزاندند، این در حالیست که افرادی که در حال راه رفتن بودند در زمان اختصاص داده شده  60 کالری سوزانده بودند.

جالب اینجاست، که افراد ایستاده دقیقا به اندازه افراد نشسته کالری سوزانده بودند!!!

نتایج مشخص شده همانطور که شاید شما از قبل می دانستید، نشان می دهد نشستن در تمام طول روز، صدمات جدی بر روی سلامت جسمی و روحی شما ایجاد می کند. از طرفی دیگر، تحقیقات قبلی نشان داده است که ورزش منظم می تواند نه تنها باعث افزایش بازده شما در محیط کار می شود بلکه باعث تغییر مثبت حالت روحی شما نیز بشود.

همچنین بخوانید