دولت انگلیس بیش از 300 میلیون پوند در مدارس موسیقی سرمایه گزاری می کند.

وزیر آموزش و پرورش Nick Gibb   روز 17 نوامبر اعلام کرد که مبلغ قابل ملاحظه ای به شبکه 123 مرکز موسیقی در طول 4 سال جهت گرایش جوانان به موسیقی و هنر اختصاص خواهد یافت.

علاوه بر این دولت جزییات برنامه ای را برای تامین بودجه ی سالانه 500000 پوند تا سال 2018 برای اختصاص به بچه های محله های فقیر جهت یادگیری سازی در ارکستر اعلام نمود. همچنین 600000 پوند تا سال 2020 برای برگزاری برنامه های کوچکتر موسیقی در سراسر کشور فراهم کند.

خبر مربوط به اختصاص بودجه مورد توجه انجمن همبسته موسیقیدانان قرارگرفت. Deborah Annetts اظهار کرد که این خبر برای جوانان و دانشجویان موسیقی سراسر کشور خوشحال کننده است و تامین بودجه  ساله به مراکز موسیقی برای برنامه ریزی بلند مدت کمک خواهد کرد و ما باید مطمئن شویم که برنامه های اضافه ی مراکز موسیقی هم با بودجه ی مختص خودشان اجرا شوند.

مراکز موسیقی که در سال  2012 به عنوان بخشی از برنامه های ملی دولت برای تحصیلات موسیقی بنیان گزاری شدند، شامل مسئولین محلی، مدارس و گروه های داوطلبانه هستند. هدف اصلی این مراکز ایجاد فرصت برای یادگیری و مشارکت در موسیقی ست.

بر اساس گزارش مجله موسیقی BBC  در اکتبر  2015 این مراکز تنها در برخی زمینه ها موفق عمل کرده اند.

گزارش بنیاد ملی تحقیقات تحصیلات نیز در سال 2014 اعلام کرد که این مراکز به فعالیت های موسیقیایی جوانان کمک کرده اما موفقیتی در بهبود کیفیت تحصیلات موسیقی کسب نکرده اند.