اگر مقدار نامحدودی پول برای خرج کردن داشتید، حاضر بودید برای خرید این اسپیکر های فوق العاده گرانقیمت هزینه کنید؟

در این پست ما به معرفی گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان می پردازیم ، محصولاتی که شما با دیدن قیمت های آنها به شدت تعجب خواهید کرد. البته خرید این اسپیکرها با این قیمت های نجومی برای بسیار از ما غیر ممکن است اما دیدن و آشنا شدن به اسپیکر های قدرتمند و خوش ساخت خالی از لطف نیست.

11 – Final Audio Opus 204

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

این اسپیکر 800 کیلویی مخروطی شکل که از جنس ورقه آلومینیوم نازک ساخته شده است حدود 500 هزار دلار قیمت دارد و محصول کمپانی ژاپنی Final است که برای اولین بار در نمایشگاه محصولات صوتی با کیفیت بالا در سال 2003 در مونیخ به نمایش درآمد. کمپانی Final که بنیانگذار و مدیر آن Kanemori Takai است در ساخت محصولات صوتی با کیفیت بسیار بالا بخصوص هدفون تخصص دارد. 

در ادامه بخوانید  » نوشتن یک آهنگ: از کجا شروع کنم؟ 3 گام اساسی در آهنگسازی 


10 – CAT MBX Powered Speakers

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

اسپیکر های MBX کمپانی CAT از 4 آمپلی فایر، درایور ساب ووفر 22 اینچ ، درایور ووفر 9 اینچ، درایور وسط 5.5 اینچ و درایور توییتر 1.25 اینچ تشکیل شده اند و وزن هریک از آنها 5 تن است. این اسپیکرهای سفارشی با تکنولوژی مخصوص لایه بندی شده CAT ساخته شده اند و قیمتی حدود 500 هزار دلار دارند. به گفته این کمپانی قیمت این اسپیکر ها بسته به سفارش مشتری می تواند تا 16 میلیون دلار نیز تغییر کند!!!


9 – Backes & Muller BM 100

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

BM 100 یک اسپیکر بسیار زیبا از کمپانی آلمانی Backes & Muller با قیمت 500 هزار دلار است. این اسپیکر دارای ارتفاع 2.5 متر است و فضایی به مساحت 1.75 متر مربع را اشغال می کند. 

BM 100 درای کیفیت ساخت و دیزاین فوق العاده است و یکی از بهترین اسپیکرهای های اند جهان شناخته می شود.


8 – Moon Audio Signature Titan II

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

Titan II اسپیکری با تولید محدود است و توسط کمپانی Moon Audio تولید شده است و محصولی سفارشی است. کمپانی این اسپیکر را به عنوان” اثر هنری آکوستیک کاربردی فوق العاده محدود” توصیف می کند. قیمت Titan II حدود 510 هزار دلار است.


7 – Magico Ultimate III

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

Magico Ultimate III ساخت کمپانی scott walker audio و قیمت آن 600 هزار دلار است. این اسپیکر شیپوری دارای ارتفاع 2 مترو 43 سانتی متر است و هریک از آنها دارای 5 درایور است که برای هریک از این درایور ها نیاز به یک آمپای فایر مخصوص دارید. یعنی اگر شما بخواهید با این اسپیکر موسیقی گوش کنید نیاز به 10 آمپلی فایر با تنظیمان مخصوص دارید!!!


6 – Wisdom Audio Infinite Wisdom Grande

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

Infinite Wisdom Grande بزرگترین اسپیکر سری Wisdom کمپانی Wisdom Audio با ارتفاعی حدود 2.5 متر و وزنی معادل 2 تن است. قیمت اسپیکر Infinite Wisdom Grande حدود 700 هزار دلار است.


5 – Kharma Grand Enigma

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

 Grand Enigma محصول کمپانی هلندی Kharma که تنها یک مدل از آن ساخته شده است قیمتی معادل یک میلیون دلار دارد.


4 – Moon Audio Opulence

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

Moon Audio برای دومین بار در این لیست حضور دارد و اینبار با اسپیکری بسیار گران قیمت از مدل قبلی. اسپیکر Opulence که کلا 10 عدد از آن ساخته شده است با قیمت 1 میلیون دلار بفروش می رسد.


3 – Wilson Audio WAMM Master Chronosonic

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

Master Chronosonic یک اسپیکر ماژولار با تکنولوژی ساخت بسیار بالا از کمپانی Wilson Audio است. این اسپیکر دارای 5 ماژول است و ارتفاع آن 2.1 متر است و قیمتی حدود 900 هزار تا 1 میلیون دارد.

Master Chronosonic اسپیکر بسیار پیچیده ای است چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ تکنولوژی ساخت! این اسپیکر تنها اسپیکری در دنیا است که قابلیت تنظیم آن در دامنه زمان وجد دارد و شما می توان هر یک از ماژول های این اسپیکر را بازه 5 میکرو ثانیه تنظیم کنید. این یعنی اینکه شما قابلیت تنظیم دقیق یک سیگنال صوتی در بازه زمان را دارید.

برای ساخت بدنه این اسپیکر از آلیاژ آلومینیوم با درجه کیفیت هوا- فضا استفاده شده است و طراحی این محصول به شکلی است که کمترین میزان انرژی صوتی را در خود ذخیره کند. 


2 – Transmission Audio Ultimate

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

Ultimate با قیمت 2 میلیون دلار در رتبه دوم گرانقیمت ترین اسپیکر های دنیا حضور دارد و محصول کمپانیTransmission Audio است. Ultimate شامل 12 اسپیکر است که هر کدام توانی معادل 500 وات دارند و تقریبا بدون هیچ دیستورشنی صدا را پخش می کنند.


1 – Hart Audio D&W Aural Pleasure

گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان

Aural Pleasure اسپیکری که طراحی بدنه آن شبیه به گوش انسان است و با قیمتی معادل 5 میلیون دلار در صدر جدول گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان نام دارد ! اما دلیل آن چیست؟ بر خلاف اسپیکر های که در بالا نام آنها آورده شد این اسپیکر به دلیل تکنولوژی ساخت قیمت زیادی ندارد بلکه بدنه آن از طلای 24 عیار ساخته شده است! البته لازم به ذکر است که بدنه از جنس طلا باعث می شود تمام انرژی صوتی تولید شده توسط درایور از بدنه خارج شود در نتیجه هیچ نویزی در صدای خروجی وجود نخواهد داشت

از این اسپیکر تنها یک عدد وجود دارد اما Aural Pleasure در آلیاژ نقره و برنز نیز توسط Hart Audio تولید شده است.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید