برترین عکس های میکروسکوپی سال 2018 شما را شگفت زده خواهد کرد!

مسابقات عکاسی دنیای کوچک نیکون یکی از سرشناس ترین مسابقات عکاسی هنری میکروسکوپی در سراسر جهان است و امسال نیز 44 دوره آن برگزار شد. مسابقه عکاسی Nikon Small World 2018 شاهد 25000 هزار عکس ارسالی از سراسر جهان بود و یوسف ال حبشی از کشور عربستان با عکس خیره کننده خود موفق به دریافت مقام اول شد.

عکس یوسف ال حبشی عکس میکروسکوپی از چشم یک گونه کمیاب از سوسک است که فقط در فیلیپین حضور دارد. تصویری زیبا از جزئیات چشم یک سوسک که تا به حال دیده نشده!

یوسف در این باره می گوید » به خاطر تنوع رنگی و خطی که در چشم یک حشره وجود دارد، احساس می کنم در حال عکاسی از یک مجموعه از جواهرات هستم ! اکثریت مردم به گونه های زیستی کوچک اهمیتی نمی دهند! مخصوصا حشرات. عکاسی میکروسکوپی به ما اجازه می دهد تا دنیای جذاب و جدیدی که تا کنون مشاهده نشده کشف کنیم! همانند کشف کردن دنیای زیر آب اقیانوس ها !


همچنین بخوانید »

نگاهی به بهترین عکس های ارسالی به مسابقه عکاسی سونی ۲۰۱۹

پرتره هایی زیبا از زنان که با محیطی انتزاعی ادغام شده است!

مجسمه های مفهومی از لباسها اثر هنرمند ژاپنی Naoko yoshimoto


جایگاه دوم نیز به عکسی فوق العاده از هاگینه سرخس که توسط تکنیک autoflorecence و با تابش نور ماورا بنفش به بافت ثبت شده تعلق گرفته. عکس سوم نیز لارو حشره ای را قرق در حباب های شبنم نمایش میدهد!

اریک فلم از کمپانی نیکون درباره این مسابقات میگوید » امسال 44 سال برگزاری این مسابقات است ، و ما هر سال با دیدن عکس های ارسالی بیش از قبل شگفت زده می شویم! پیشرفت تکنولوژی تصویربرداری و میکروسکوپ ها باعث شده تا هنرمندان بتوانند تصاویر خیره کننده ای را با وضوح بالا ثبت کنند. و برنده مقام اول امسال این واقعیت را به زیبایی نمایش می دهد!

در ادامه 20 عکس اول و سایر عکس ها منتخب و متمایز مسابقه عکاسی Nikon Small World 2018 را تماشا کنید.

20 عکس برتر

سایر آثار منتخب