اپل ; تغییری بزرگ در دهمین سالگرد دستگاه های آیفون در انتظار شماست

انتشار آیفون بزرگ بعدی قطعا یکی از رویدادهای  مهم در بازار جهانی لوازم الکترونیکی مصرفی در نیمه دوم سال 2017 خواهد بود . یافته های اخیر TrendForce نشان می دهد که آخرین تجدید اپل از سری دستگاه های آیفون شامل سه مدل جدید خواهد بود ، یکی از آپگریدهای آنها داشتن سخت افزار و طراحی ارتقاء یافته و  قابل توجهی مانند صفحه نمایش AMOLED.

TrendForce تخمین می زند که حجم تولید دستگاه های آیفون بعدی برای این سال حداقل 100 میلیون واحد خواهد بود، که به نظر میرسد مدل دارای صفحه نمایش AMOLED بیشترین سهم را خواهد داشت . حجم تولید تمام دستگاه های آیفون برای 2017 پیش بینی شده است که در کل با توجه به افزایش فروش سالانه تقریبا 6٪ این کمپانی ، حدود 230 میلیون واحد باشد .

جدیدترین آیفون علاوه بر داشتن تغییرات ظاهری چشمگیر ، برای اولین در تاریخ تولید سری های آیفون ، دارای صفحه نمایش AMOLED  خواهد بود .بر اساس اطلاعات بدست آمده از زنجیره تامین کنندگان ، یکی از سه دستگاه آی فون جدید که در نیمه دوم این سال منتشر خواهد شد ، دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی  AMOLED با رزولوشن  2K خواهد بود .

اپل طراحی صفحه نمایش منحنی را برای آخرین آیفون خود  پیاده نخواهد کرد زیرا مشکلاتی با شیشه ی 3D  از نظر افت عملکرد تولیدی وجود دارد و باعث شکست در آزمون های مرتبط می شود . بنابراین، در آیفون جدید انتظار می رود که مانند مدل های قبلی  از همان شیشه 2.5D  برای پوشش صفحه نمایش استقاده شود .

یکی دیگر از ویژگی های برجسته آیفون جدید ، حذف دکمه فیزیکی Home است که به یکپارچه شدن صفحه نمایش کمک کرده است. از بین رفتن این دکمه در دستگاه ، باعث جمع و جور تر شدن صفحه نمایش بدون به خطر انداختن منطقه نمایش خواهد شد.

بنابراین ، ابعاد صفحه نمایش در آیفون جدید به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت ، در حالی که حالت کلی بدنه گوشی انتظار می رود شبیه به مدل 4.7 اینچی باشد . انتظار می رود که اپل در نسل بعدی آیفون های خود علاوه بر استفاده از حسگر 3D  خود از تکنولوژی شناسایی چهره نیز برخوردار باشد .

درباره مشخصات حافظه و ذخیره سازی باید گفت که آیفون بعدی با حافظه رم 3 گیگابایت و با دو گزینه برای حافظه ذخیره سازی ارائه خواهد شد : 64 و 256 گیگابایت .

دو مدل دیگر آیفون با صفحه نمایش های  5.5 و 4.7 اینچی می باشند . در مقابل با همتای دیگر ( که در بالا مورد بررسی قرار گرفت )، هر دو صفحه نمایش LCD  خود را حفظ کردند.

از نظر مشخصات حافظه ، مدل 5.5 اینچی دارای حافظه ی رم 3 گیگابایت خواهد بود ، در حالی که مدل 4.7 اینچی 2 گیگابایت خواهد  بود . در رابطه با گزینه های ذخیره سازی باید گفت که انتظار می رود در هر دو مدل  5.5  و 4.7 اینچی ، حداکثر گزینه برای حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایت باشد .

اپل

از زاویه قیمت گذاری، اپل به احتمال زیاد تمایز مهمی بین مدل 4.7 اینچی که دارای صفحه نمایش AMOLED هست و دو مدل دیگر خواهد شد. با توجه به افزایش سطح رقابت در بازار جهانی گوشی های هوشمند، اپل صف خرید آیفون خود را برای اقشار مختلف مصرف کنندگان در نظر خواهد گرفت و میتوان پیش بینی کرد که بیشترین فروش سال بعر آیفون متعلق به مدل AMOLED  دار آیفون خواهد بود .

علاوه بر این ، نوآوری های قابل توجهی در آخرین تجدید آیفون برای جذب مصرف کنندگان ثابتی که همواره مشتریان این کمپانی
بوده اند و به علت تغییرات جزئی به وجود آمده در مدل های آیفون 6S و حتی آیفون 7 ، به خرید آیفون 6  اکتفا و از ارتقای آن به مدل های بالا تر پرهیز کردند ، طراحی شده است تا آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

انتظار می رود که حداقل قیمت آیفون جدید با صفه نمایش جدید در ایالات متحده آمریکا 1000$ و یا بیشتر باشد اما در مقابل انتظار می رود که دو مدل دیگر آیفون با قیمت هایی رقابتی برای جذب مشتریان خود وارد بازار شود .

اپل