آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامت زنان

آلودگی هوا به باروری زنان آسیب می رساند !من به زنان توصیه می کنم که دو بار در مورد محل زندگی خود فکر کنند ! متاسفانه باز هم آلودگی هوا تمام کلان شهرها کشورمان را در بر گرفته است.اما تبعات آلودگی هوا از آن چیزی که ما فکرش را می کنیم وخیم تر است.امروز می خواهیم در مورد آلودگی هوا و ار تباط آن با باروری زنان صحبت کنیم.

در ادامه بخوانید » تاثیرات آلودگی هوا بر بدن انسان ؛ چه بلایی سرمان می آید؟

آلودگی هوا به باروری زنان آسیب می رساند

آلودگی هوا به باروری زنان آسیب می رساند

محققان ایتالیایی با بررسی تأثیر دود اگزوز و آلودگی بر باروری ، دریافتند  زنانی که در مناطق آلوده زندگی می کنند ، سه برابر بیشتر از کسانی که در مناطق تمیز زندگی می کنند ،دچار ناباروری می شوند.این وضعیت بر روی زنانی که در 20 سالگی و یا 30 سالگی هستند کم تر دیده می شود ،  اما می تواند موجب یائسگی زودرس و کاهش باروری در سنین بالاتر  شود.


همچنین بخوانید :


هنگامی که تخمدان های زنان  تولید تخمک را متوقف می کند، آنها دچار یائسگی می شوند ،که معمولاً در سن 45-55 سالگی رخ می دهد.بعضی از خانمها ممکن است زودتر دچار یائسگی شوند.تخمدانها دارای تعداد ثابت سلولهای فولیکولی هستند که ذخیره تخمک را بر عهده دارند.پزشکان می توانند با اندازه گیری سطح ماده شیمیایی موجود در خون ، تعداد تخمک های باقی مانده را تخمین بزنند .

از قبل مشخص شده است که سیگار کشیدن می تواند به این فولیکولهای حساس آسیب برساند.تحقیقات جدید نشان داده است که دودهای اگزوز و دی اکسید نیتروژن (NO2) ، دوده و ذرات فلزات سنگین نیز می توانند اثر مشابهی داشته باشند.

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است ، زنانی که در مناطقی با آلودگی هوا زندگی می کنند مقدار 3.2 برابر کم تر دارای ذخیره تخمک هستند و این مسئله ای بسیار جدی است.علاوه بر این ، آلودگی در مناطق تحت پوشش این مطالعه از سطحی که مطابق با استانداردهای فعلی اتحادیه اروپا در نظر گرفته می شوند ، تجاوز نمی کند.(خدا به داد ما برسد !)

در بسیاری از کشورها که میزان درآمد بالایی دارند ، سن زنانی که برای اولین بار مادر می شوند در حال افزایش است.تحقیقات جدید اهمیت اقدامات در جهت کاهش مواجهه با آلودگی را برجسته می کند.

پروفسور آنتونیو لا مارکا از دانشگاه مودنا گفت:من به زنان توصیه می کنم که دو بار در مورد محل زندگی  شان فکر کنند.این تحقیق در همایش انجمن اروپایی تولید مثل و جنین شناسی در وین ارائه خواهد شد.

اما به نظر شما بهترین راهکار مبارزه با آلودگی هوا چیست ؟ لطفا نظرات خود را درباره این موضوع با ما در میان بگذارید.