بررسی مک بوک پرو جدید اپل

با بررسی مک بوک پرو 2016 همراه ما باشید. اپل چند شب پیش این مک بوک پرو جدید را معرفی کرد که این محصول نسبت به مدل های قبلی سبکتر، نازکتر و مجهز به یک نوار تاچ بار Touch Bar پر زرق و برق با امکانات بسیار شده است، اما چیزی که اینجا همه را نگران کرده عدم ساپورت مک بوک جدید از درگاه اتصال usb نوع A , B می باشد که موزیسین ها برای اتصال انواع سینت ها، کنترلر و … نیاز به این درگاه دارند. با بررسی مک بوک پرو 2016 برای موزیسین ها همراه ما باشید.

اپل بعد از چهار سال در دهمین سالگرد معرفی مک بوک پرو سرانجام یک محصول با طراحی متفاوت ارائه کرد.

اپل با حذف جک اتصال 3.5 میلی متری در آیفون 7 امسال توجه همه را به خودش جلب کرد بخصوص دوستداران موسیقی را… این بار خوشبختانه اپل این درگاه 3.5 میلمتری را در مک بوک پرو جدید حذف نکرده، اما اتفاق دیگری رخ داده اپل درگاه پورت usb نوع A و B را حذف کرده و به جای آن از 4 درگاه اتصال usb نوع C استفاده کرده است که در آنها Thunderbolt 3 نیز جای دارد (اینتل سال پیش تاندربولت ۳ را در قالب USB-C معرفی کرده بود) همچنین پورت پاور حذف شده و به جای آن شما می توانید از پورت usb-c برای شارژ باطری استفاده کنید. حذف پورت شارژر همراه با حذف MagSafe بوده در نتیجه شما دیگر نمیتوانید از این ضامن در اجرا های زنده بهره ببرید.

macbook-pro-connections

برای حل مشکل اتصال دیوایس های خودتان به مک بوک پرو شما نیاز دارید تا از تبدیل usb که اپل جداگانه آن را بفروش می رساند استفاده کنید.

همچنین برای داشتن کابلی با قابلیت megasafe که بسیار برای اجراهای زنده مناسب است و از جدا شدن کابل از درگاه محافظت می کند کمپانی Griffin کابلی usb-c با قابلیت magasafe تولید کرده است که می توان آن را به عنوان محصول جایگزین استفاده کرد.


ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید

griffin-breaksafe

اما مهمترین بروز رسانی نوار جادویی اپل یا همان Touch bar است.این نمایشگر، رتینا بوده و از ویژگی مالتی-تاچ هم بهره می برد. تاچ بار در هر اپلیکیشن وظیفه ای خاص را بر عهده می گیرد تا نوع استفاده تان از آن اپ را بهبود و همچنین سرعت کار را بالا ببرد، برای مثال اپل در بخش موسیقی دو نرم افزار GarageBand و Algoriddim’s Djay Pro را معرفی کرده تاچ بار در این نرم افزار دی جی برای ست کردن cue points و اضافه کردن افکت ها بر روی ترک کاربرد دارد.

djay-pro

البته در حال حاضر نرم افزارهای زیادی از این قابلیت بهره نمی برند اما اپل با در اختیار قرار دادن کیت نرم افزاری برای توسعه دهندگان از آنها خواسته تا پشتیبانی از تاچ بار را در نرم افزارهای خود اضافه کنند.

 امیدواریم بزودی کمپانی های بزرگی نظیر ابلتون لایو نیز این بروز رسانی را در نرم افزارهای خود انجام دهند.

مک بوک پرو 2016 جدید خود را در دو رنگ و دو مدل 15 و 13 اینچی ارائه کرده که مدل 13 اینچی قیمتی معادل 1800 دلار و مدل 15 قیمتی معدل 2400 دلار دارد.