این ویژگی که در حال حاضر در نسخه بتا به سر می برد به هنرمندان امکان حذف دلالان / ناشرین و آپلود مستقیم ترک در پلتفرم اسپاتیفای را فراهم میکند!

اسپاتیفای در به‌روزرسانی جدید خود و در راستای برنامه حمایت از هنرمندان مستقل، آپلود آهنگ توسط هنرمندان در اسپاتیفای را امکان پذیر ساخت.! البته این برنامه هنوز در نسخه بتا به سر می برد. اما اسپاتیفای تایید کرده این برنامه توسط هنرمندان و ناشرین مستقل نظیر  Michael Brun ،VIAA و Noname هنرمندی که هفته گذشته اولین آلبوم خود Room 25 را منتشر کرد تست و آزمایش شده.

با توجه به جزئیات منتشر شده در بلاگ اسپاتیفای  کاربران قبل از ارسال ترک هایشان می توانند پیش نمایشی از نحوه انتشار و رسیدن ترک به گوش شنونده را شاهد باشند.همچنین می توانند زمان انتشار را برنامه ریزی کنند! نکته جالب اینجاست که متا دیتا ها بعد انتشار ترک نیز قابل تغییر هستند ! و در نهایت درآمد شما از فروش آن ترک بصورت ماهانه به شماره حساب شما واریز خواهد شد!

این ویژگی همچنین به شما نحوه عملکرد ترک را در گزارشی اعمال می کند. اسپاتیفای اعلام کرده که هیچ هزینه ای بابت این سرویس از کاربران دریافت نخواهد شد و تمامی امکانات این سرویس رایگان است، و هیچ محدودیتی برای انتشار ترک نیز وجود ندارد!!!!

پیش از این هنرمندان برای انتشار آهنگ خود مجبور بودند با ناشرین و رکورد لیبل ها قراردادی را امضاء کنند و سپس ناشر ترک آنها را در اسپاتیفای آپلود میکرد و یا در سخت ترین شکل ممکن هنرمند مجبور بود با سرویس های پخش سوم شخص قراردادی را برای انتشار ترک خود امضاء کن آن هم با پرداخت هزینه !!!!


همچنین بخوانید »

PixelPlayer با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت تفکیک صدای هر ساز در یک ویدیو را دارد

۱۶هزار ساند افکت از آرشیو بی بی سی را بصورت رایگان دانلود کنید !!!


هنوز مشخص نیست این حرکت اسپاتیفای تا چه حد بر روی پلتفرم ساندکلاد تاثیر خواهد گذاشت! سرویسی که برای سال هاست به هنرمندان امکان بارگذاری رایگان ترک،پادکست و … را میدهد. البته بنا به گزارش مجله The Verge ویژگی جدید اسپاتیفای همانند ساندکلاد به کاربرا امکان انتشار ترک در لحظه را نمیدهد. بلکه ترک شما بعد از ارسال و بررسی در سک بازه 5 روزه منتشر خواهد شد.

امکان آپلود آهنگ توسط هنرمندان در اسپاتیفای در حال حاضر تنها برای هنرمندانی که دعوت نامه برای آنها ارسال شده(چند صد هنرمند مستقل ساکن آمریکا) قابل استفاده است. اما کمپانی اعلام کرده این ویژگی برای سایر هنرمندان، ناشرین و تیم ها بزودی قابل استفاده خواهد بود.

این سرویس می تواند به عنوان یک تغییر دهنده بازی به نفع هنرمندان مستقل باشد، هرچند احتمال دارد که ناشرین مشهور و گردن کلفت و توزیع کنندگان دیجیتال که از اسپاتیفای استفاده می کنند، نسبت به این حرکت جدید اسپاتیفای اعتراضاتی را از خود نشان دهند.

نظر شما راجع به این ویژگی جدید اسپاتیفای چیست به نظر شما آیا این ویژگی برای هنرمندان داخل ایران نیز ارزشمند خواهد بود!؟ آیا ما نیز در ایران نیاز به چنین سرویسی داریم؟

 

همچنین بخوانید

سیستم صوتی دینامیک متمرکز ، موسیقی را به طور مستقیم به گوش سرنشین های خودرو می رساند

نمایش نام ترانه سرا و آهنگساز در اسپاتیفای در دسترس کاربران ios قرار گرفت