بسیاری از چیزها در زندگی تحت کنترل شماست.به عنوان مثال پوشیدن لباس مناسب در روزهای بارانی و یا سرد.اما تعیین نوع آب و هوا از کنترل ما خارج است.برخی اعتقاد دارند که میگرن رابطه مستقیمی با آب و هوا محل زندگی دارد.اما  آیا آب و هوا می تواند سبب میگرن شود ؟ در این مقاله قصد داریم پاسخ این پرسش را برای شما جمع آوری کنیم :

آیا آب و هوا می تواند سبب میگرن شود ؟

آیا آب و هوا می تواند سبب میگرن شود؟

طبق گفته کلینیک مایو (آریزونا ،آمریکا ) شرایط آب و هوایی می تواند باعث ایجاد میگرن در افرادی که دارای حساسیت هستند شود شرایطی  از جمله نور خورشید ، گرمای شدید یا سرما، ، رطوبت بالا، هوای خشک، باد شدید ، طوفان و تغییرات فشار جو همه از عواملی هستند که می توانند سبب میگرن گردند.کوین وبر، MD، یک متخصص مغز و اعصاب در مرکز پزشکی دانشگاه ویسنر، ایالت اوهایو می گوید: «آب و هوا  یکی از دلایل ایجاد میگرن در بیماران مراجعه کننده به من است.”

در ادامه بخوانید :

اما راز این ارتباط چیست ؟ اگر شما نیز به میگرن ناشی از آب و هوا دچار شده اید باید چگونه آن را درمان کنید ؟ ما در این مقاله پاسخ تمام این سوالات را برای شما جمع آوری کرده ایم :
میگرن در هر انسانی متفاوت است ،اما بسیاری از آن ها دارای علائم مشابه زیادی هستند.
بر اساس گفته کلینیک مایو این بیماری با احساس درد در یک طرف صورت آغاز می گردد.این درد همچنین می تواند همراه تهوع، استفراغ، حساسیت شدید به نور و صدا و حنجره (اختلالات حسی) باشد.در برخی میگرن باعث درد نمی شود و تنها باعث اختلال در دید و سرگیجه می گردد.محققان به طور قطع نمی توانند بگویند دلایل ایجاد میگرن چیست اما می تواند دلایل آن  تغییرات در مغز شما و تعاملات آن با عصب تریمینال باشد.عدم تعادل در مواد شیمیایی مغز شما، از جمله سروتونین نیز می تواند یکی از دلایل آن باشد.
مدیر بخش سردرد و درد نوروپاتیک در بیمارستان عمومی ماساچوست، او در این زمینه  می گوید که حرارت شدید، رطوبت بالا و فشار های جوی در بدن برخی از پزشکان را به این مکانیزم متصل می کند که میگرن رابطه ای با آب و هوا دارد.در ادامه دکتر وبر اعتقاد دارد که تغییرات فشار هوا می تواند تاثیر سریع بر رگ های خونی بدن بگذارد و این جرقه سبب میگرن گردد.

یک نظریه وجود دارد که سردرد ناشی از آب و هوای بد ، مکانیسم محافظتی برای نگه داشتن مردم از شرایط مضر است و باعث بهبود شانس زنده ماندن در طبیعت می گردد.و در واقع یک زنگ خطر است.

 براساس نظریه دیگری  ، میگرن ممکن است پاسخ بدن شما به استرس اکسیداتیو باشد، که یک فرایند است که می تواند به آسیب سلول منجر شود (و به انواع بیماری ها متصل است).بعضی از تحقیقات به شرایط خاص آب و هوایی، مانند باد های زیاد اشاره کرده اند، که احتمالا باعث ایجاد استرس اکسیداتیو از طریق آلودگی هوا می شوند، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه باید انجام شود.

لازم به ذکر است که پل لادر، M.D.، یک متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان پزشکی Northwestern Medicine می گوید که هوا به عنوان یک عامل واقعی برای میگرن است.بسیاری از عوامل دیگر که هر روزه با آن  مواجه می شوید نیز وجود دارد که می تواند بر این وضعیت تأثیر بگذارد،  عواملی مانند اینکه چطور می خوابید، چی می خورید ، میزان قاعدگی و همچنین استرس شما .همه این عوامل می تواند سبب میگرن شود و شاید آب و هوا یک تغییر تصادفی باشد.

برای برخی افراد آب و هوا سبب میگرن نمی گردد اما می تواند آن را تشدید کند .به عنوان مثال در تابستان شما می توانید در این مورد این مطلب را 9پیشنهاد برای جلوگیری از حملات میگرنی در تابستان !مطالعه کنید.
از آنجایی که شما نمی توانید در حال حاضر آب و هوای خود راتغییر دهید ،پس تنها با خوردن دارو می توان میگرن خود را کنترل کنید.
اگر مطمئن نیستید که آیا آب و هوا واقعا بر روی میگرن تان تاثیر می گذارد یا خیر، درمانگاه Mayo توصیه می کند که یک دفترچه همیشه همراهتان داشته باشید.و در آن مدت زمان میگرن ،دلیل آن و تغییرات آب و هوایی را یادداشت کنید.این کار به شما کمک زیادی خواهد کرد.تغییر شیوه زندگی مانند تغییر در تغذیه ؛خواب کافی ،ورزش منظم ،نوشیدن آب ،و کنترل استرس همه از عواملی هستند که باعث کنترل میگرن می گردد.