آیا اینستاگرام رابطه ها را خراب می کند؟

شاید برای شما هم سوال باشد که آیا اینستاگرام رابطه ها را خراب می کند؟ به طور کلی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت، فیس بوک و … راه هایی برای ارتباط با دیگران بدون محدودیت است. اما نباید اجازه داد که زندگی مجازی به طور منفی روی زندگی واقعی تاثیر بگذارد، برای این منظور این 9 اشتباه را مرتکب نشوید!

1. تصویر هیچکس را بدون اجازه ی او منتشر نکنید!

وقتی حرف از منتشر کردن عکس در صفحات مجازی به میان می آید، ممکن است افراد نظرهای متفاوتی باهم داشته باشند. شما دوست ندارید که کسی عکس تان را بدون اجازه ی خودتان منتشر کند، پس چرا اینکار را با بقیه انجام می دهید؟

ممکن است شما فکر کنید که منتشر کردن یک عکس مسئله ی بزرگی نیست، در حالیکه آن شخص اینطور فکر نمی کند. پس قبل از منتشر کردن عکس ها از کسانی که در آن عکس ها هستند اجازه بگیرید، مخصوصا قبل از اینکه آنها را تگ کنید. اینکار کمک می کند که از ناراحتی هایی که ممکن است پیش بیاید جلوگیری کنید.


همچنین بخوانید:اشتباهات رایج در پیام دادن که باعث از بین رفتن روابط تان می شوند !


2. زمانی که عصبانی هستید از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید!

رسانه های اجتماعی هرگز نباید برای سرزنش یا تحکیم کسی مورد استفاده قرار بگیرند. نه فقط به این دلیل که باعث آزار کسی می شود بلکه به دلیل اینکه در هنگام عصبانیت ممکن شما رازهای زندگی تان فاش کنید. آیا واقعا می خواهید همه ی دنیا بدانند که همسر یا دوستتان به شما خیانت کرده است؟

از رسانه های اجتماعی برای انتشار موارد مثبت استفاده کنید. اگر عصبانی هستید و میل زیادی به گذاشتن پستی منفی دارید، گوشی یا لبتاب تان را کنار بگذارید و سعی کنید از طریق دیگری خود را آرام کنید.

3. بدون فکر چیزی را پست نکنید!

مطمئنا شما در مورد مهمانی خود هیجان زده هستید، اما منتشر کردن عکس های بسیار شاد با مهمان هایتان ممکن است ایده ی خوبی نباشد! چون ممکن است دوست دیگرتان که به آن مهمانی دعوت نشده است ناراحت شود. همچنین ممکن است پست کردن عکسی با دوستان تان در یک دورهمی آخرشب به نظر شما خنده دار باشد، اما رئیس یا کارفرمایتان اینطور فکر نخواهد کرد.


همچنین بخوانید:آیا شبکه های اجتماعی باعث افسردگی کاربران شان می شوند؟


همیشه همیشه همیشه به آنچه در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید توجه داشته باشید. در گذشته افراد برای برقراری ارتباط با هم نامه می نوشتند و قبل از ارسال بارها نامه را می خواندند و از درست و مفید بودن محتوای آن اطمینان حاصل می کدند. اما امروزه افراد پیام های بدون فکر برای هم می فرستند. قبل از منتشر کردن هرچیزی ابتدا به این مسئله خوب فکر کنید که آیا این پست آسیبی به زندگی من یا دیگران وارد می کند یا خیر!

4. مخاطبان شبکه های اجتماعی تان را با انسان ها و مخاطبان واقعی تان اشتباه نگیرید!

صحبت کردن با افراد در شبکه های اجتماعی مانند صحبت کردن رو در رو یا حتی پشت تلفن نیست.”چشم های ما به دنبال چشم دیگران است.” اولین چیزی که مغز کودک برای انجام آن طراحی شده است پیدا کردن چشم های افراد و برقراری ارتباط با آن است. با توجه به این گفته برقراری ارتباط رو در رو بسیار مفید تر از ارتباطات اینترنتی است. بله، شما می توانید از طریق رسانه های اجتماعی یک رابطه را شروع کنید، اما بلاخره زمانی فرامی رسد که نیاز به تماس فیزیکی انسانی خواهید داشت.

شما نمی توانید از طریق کامپیوتر یا موبایل کسی را در آغوش بگیرید یا دستهایش را بگیرید. ما زمان سختی را با توجه به تاثیری که شبکه های اجتماعی روی زندگی ما دارد، می گذرانیم. اینها رابطه های مجازی هستند که واقعی نیستند! درست است که به طرق مختلف، رسانه های اجتماعی دنیای ما را راحت تر و بهتر کرده اند، اما ما هنوز به این لمس انسانی نیاز داریم.

5. به اینکه چگونه رسانه های اجتماعی بر شما تاثیر می گذارند توجه کنید!

آیا می دانید چگونه رسانه های اجتماعی بر خلق و خوی شما تاثیر می گذارند؟ یا اینکه اصلا چرا از آن استفاده می کنید؟ این ها سوالات مهمی هستند که باید از خودتان بپرسید، مخصوصا زمانی که وقت زیادی را در رسانه های اجتماعی هدر می دهید: 30 دقیقه به سرعت یک ساعت می شود، وبعد متوجه می شوید که چرخ زدن در اینستاگرام باعث شده است از زمان خواب خود عقب بیافتید. اکثر مردم از خود نمی پرسند: آیا این کار را خیلی زیاد انجام می دهم؟ به طور منظم چک کنید که آیا رسانه های اجتماعی به زندگی شما کمک می کنند یا به آن آسیب می رسانند.


همچنین بخوانید:با ۶ فایده شبکه های اجتماعی آشنا شوید !


6. نگاه بدی نسبت به رسانه های اجتماعی نداشته باشید!

صرف زمان زیاد در رسانه های اجتماعی می تواند منجر به اعتیاد ناسالم شود، اما متنفر بودن و ترس از آن هم کاملا ناسالم است. اگر کسی دچار فوبیای رسانه های اجتماعی باشد و یا با آن کاملا غریبه باشد در روابطش دچار مشکل خواهد شد.  رسانه های اجتماعی فقط در صورت استفاده ی بی رویه به زندگی انسان آسیب وارد می کند. مانند هر چیز دیگری در زندگی، رسانه های اجتماعی هم باید در حد اعتدال استفاده شوند تا سبک زندگی مفیدی داشته باشیم.

7. اطلاعات تان را بیش از حد فاش نکنید!

رسانه های اجتماعی عمومی هستند. این یک فضای مخفی یا یک دفتر خاطرات نیست، بنابراین شما نباید اطلاعات خصوصی تان را با جهان به اشتراک بگذارید. این یک هشدار است زیرا ممکن است با افشا سازی بیش از حد به طور تصادفی به یکی از عزیزان تان آسیب بزنید. مثال ها متفاوت و هر رابطه ای متفاوت است. شما می توانید قبل از پست کردن، آن را با عزیزان تان در میان بگذارید تا مطمئن شوید که از خط عبور نکرده و بیش از حد اطلاعات را فاش نخواهید کرد.  یکی از عادت های متعددی است که اعتماد در روابط را از بین می برد افشاگری بیش از حد است.

8. دروغ نگویید!

دروغ گفتن به طور کلی مشکل زاست، اما اینکه در فضای مجازی دروغ بگویید احتمال رو شدن دست تان را بیشتر خواهد کرد. به عنوان مثال ممکن است به کسی گفته باشید که در کتابخانه هستید اما پست تان دست تان را رو کند که سینما بوده اید! دروغ گفتن در شبکه های اجتماعی شما را گیر خواهد انداخت!

9. اخبار مهم را قبل از موعد منتشر نکنید!

کار جدید گرفته اید؟ ماشین جدید خریده اید؟ باردار هستید؟ به تازگی ازدواج کرده اید؟ یا می خواهید نقل مکان کنید؟ قبل از برداشتن گوشی موبایل و به اشتراک گذاشتن این موارد با دنیا، ابتدا با عزیزان تان مشورت کنید. “یک رابطه دوستانه کاملا و اساسا به ایمنی و امنیت بستگی دارد و بخش مهمی از آن، به در دسترس بودن اطلاعات مربوط است.”

زمانی که اتفاق مهمی در زندگی تان رخ می دهد، ابتدا باید به عزیزان تان اطلاع بدهید به علاوه اگر بلافاصله اخبار مهم را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، پس فرق فالوور هایتان با خانواده، دوستان یا همسرتان چیست؟

در ادامه بخوانید: