زن ها اغلب در شناخت ترجیحات مردها اشتباه می کنند!

آیا زنهای لاغر برای مردها جذاب هستند؟ چرا مردها سوپرمدل های لاغر را بسیار جذاب می دانند؟ جواب این است که اینطور نیست! زنهای لاغر برای مردها جذاب نیستند. 

در یک نظر سنجی مشخص شده است مردان زنانی را که تقریبا 167 سانتی متر قد و 52 کیلوگرم وزن دارند و شاخص توده ی بدنی شان تقریبا 18.5 است را جذاب می دانند. بله خانمی با این قد و وزن بازهم لاغر است، اما نه به لاغری سوپر مدل هایی که اکثر خانم ها حسرتشان را می خورند. شاخص توده ی بدنی سوپرمدل ها فقط 17.1 است و تقریبا نیمی از آنها شاخص توده ی بدنی زیر 17 دارند.


در ادامه بخوانید»

8 مورد از رفتارهای زنان که مردان از آن ها متنفرند! 

4 نکته برای مراقبت از پوست مخصوص زنان شاغل


آنها معمولا 177 سانتی متر قد دارند و از 99 درصد خانم های آمریکایی بلندتر هستند! و این بلندقد بودنشان آنها را حتی لاغر تر نشان می دهد. گذشته از همه ی اینها در واقع چیزی که برای مردها جذاب بود، شکل ساعت شنی بود نه وزن خانم ها. به عبارتی قوس ها و انحناء های ظریف زنانه است که مردها را جذب می کند.برخلاف باور عموم سوپرمدل ها به طور کلی بر روی رادار های مردانه نیستند.

بنابراین این ایده که زنهای لاغر برای مردها جذاب هستند به طور کلی رد می شود.

متاسفانه به نظر می رسد خانم ها به این باور رسیده اند که مردها زن های بسیار لاغر و بخصوص سوپرمدل ها را بسیار جذاب می دانند.  در مطالعه ای مشخص شد که زنان معتقد بودند زن های بسیار لاغر برای مردها جذاب تر است در حالیکه مردها مقداری چربی را در بدن زنان جذاب تر می دانستند.

بسیار مهم است که خانم ها متوجه اشتباهشان بشوند و بدانند این باور که زنهای لاغر برای مردها جذاب هستند کاملا اشتباه است! زیرا اکثر خانم ها دغدغه ی کاهش وزن و لاغری را دارند تا به باور خودشان بیشتر برای همسرشان جذاب باشند. بدیهی است که ما از نگاه ابزاری و جنسی به زن حمایت نکرده و فقط با هدف رفع حساسیت های بیش از حد خانم ها به کاهش وزن و افزایش سلامت جسمی و ذهنی شان این مقاله ی علمی را منتشر کرده ایم.



از آنجایی که امروزه نرخ چاقی رو به افزایش است و اکثر زنان آمریکایی تقریبا 9 کیلوگرم اضافه وزن دارند و خانم های بلند و باریک کمیاب تر هستند، توضیح این مسئله که چرا باید سوپرمدل ها تا این حد لاغر باشند کار سختی است. البته می توان گفت که تولید لباس برای مدل های لاغر با انحناء بدن کمتر آسان تر و کم هزینه تر است.

بنابراین، یک احتمال این است که هزینه های تولید و استراتژی های بازاریابی مستلزم مدل های بسیار لاغر و قدبلند است. علاوه بر این ممکن است طراحان مد مرد بیشتر به اندام های پسرانه علاقه داشته باشند. زیرا دور باسن و ران سوپرمدل ها معمولا با اندازه ی دور باسن و ران یک پسر نوجوان برابر است!

البته گفتنی است که امروزه بسیاری از برند ها (مثل گوچی) و طراحان مد از مدل هایی استفاده می کنند که سایز و ظاهری کاملا عادی و شبیه عموم مردم دارند و این خود جای امیدواری است. همچنین بخوانید:

صرفه نظر از اینکه علت انتخاب مدل های لاغر چیست، بدیهی است که مرد ها و زن ها در انتخاب اندام جذاب برای خانم ها اتفاق نظر ندارند. اما مهم تر از آن این است که کدام نقطه نظر انتخاب سالم تری برای خانم ها است؟

در طول تاریخ تکامل، مشارکت ژنتیک مردان در نسل بعدی به توانایی آنها در ارزیابی و انتخاب دقیق بهترین مادر برای فرزندانشان، بستگی داشته است. بنابراین هرچند که بسیار عجیب به نظر می رسد، اما ترجیحات مردان می تواند به ما بگوید که چه چیزی برای زنان سالم ترین و بهترین گزینه است!

در ادامه بخوانید: تغذیه مناسب زنان در گروه های سنی مختلف باید چگونه باشد ؟