عرق کردن و ارتباط آن با لاغری !

عرق کردن یکی از مهم ترین مکانیسم های دفاعی بدن انسان است.یکی از موضوعات جالب این است که آیا عرق کردن باعث لاغری می شود ؟ یا اینکه عرق کردن فقط سبب از دست دادن آب بدن می گردد ؟ در این مطلب پاسخ این سوال را برای شما همراهان همیشگی جمع آوری کرده ایم :

عرق کردن و لاغری

عرق کردن بهترین راه برای دفع سموم بدن است.و نقش زیادی در حفظ عملکرد ارگان های حیاتی بدن دارد.همچنین تصور می شود که وقتی این عملکرد به درستی صورت گیرد ،سبب لاغری نیز می گردد ؟ اما آیا این تصور صحیح است ؟به همین دلیل افراد زیادی  در طول هفته به حمام های سونا می روند تا بدین ترتیب بتوانند وزن اضافه خود را از دست دهند.همچنین با عرق کردن همان طور که در بالا اشاره کردیم ،سموم اضافی بدن دفع می گردد در نتیجه ما پوستی زیباتر و شفاف تر خواهیم داشت.


همچنین بخوانید:با این 5 ماده به جنگ سموم بدنتان بروید !


به گفته کارشناسان در واقع وزنی که ما بر اثر عرق کردن از دست می دهیم ، وزن موجود در بدن است و هیچ ارتباطی با کالری ندارد.اما برخی نیز اعتقاد دارند زمانی که بدن شروع به تعریق می کند میزان کالری مصرف شده افزایش می یابد ،در نتیجه ما دچار کاهش وزن می شویم.

ثابت شده است افراد چاق نسبت به افراد لاغر بیشتر عرق می کنند ،چربی های اضافه بدن دمای بدن را بالا میبرند و مثل یک کت عمل میکندو وقتی راه می روید عرق میکنید یعنی تعرق به معنی سوزاندن کالری نیست  لاغری  با فاکتورهایی مثل بافت های چربی و حجم ماهیچه ها ارتباط دارد یعنی آب و مواد معدنی از طریق عرق دفع می شود.
بسیار مهم است که هنگام ورزش عرق خود را پاک کنید چون باعث سوختن کالری بیشتر نمی شود اگر در طول ورزش عرق زیاد می کنید نسبت به فردی که کمترعرق می کند چربی کمتری می سوزانید.

مقدار تعرق به چه عواملی بستگی دارد:

-آب و هوا رطوبت و گرما موجب تعرق زیاد می شود
-شدت ورزش
-مصرف الکل و قهوه و سیگار کشیدن
-غذاهای تند چون دمای بدن را بالا برد
-مقدار چربی بدنتان
به گفته متخصصان تغذیه، وزن ناشی از عرق کردن در واقع چربی نیست بلکه آب بدن است.اگر می خواهید یک کاهش وزن دائمی داشته باشید، ورزش منظم انجام دهید و به خوبی غذا بخورید.

همچنین بخوانید:5 راهکار آنلاین برای ورزش در قرنطینه