کار منزل و ارتباط آن با لاغری زنان !

شما برای کاهش وزن مجبور نیستید با صرف هزینه گزاف ساعت های زیادی را در سالن های ورزشی سپری کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر مشخص شده است انجام کار منزل به راحتی باعث لاغر شدن و به فرم ایده آل رسیدن شما می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده اخیر شما می توانید بدون خارج شدن از منزل به راحتی لاغر شوید.به همین منظور می توانید با انجام کارهای منزل به فرم دلخواه خود برسید.در این تحقیقات مشخص شد افرادی که در طول روز 2 ساعت به تمیز کردن خانه می پردازند در مجموع حدود 600 کالری از دست می دهند.این مقدار کالری  حدودا 2 برابر کالری است که شما پس از 5 کیلومتر دویدن می سوزانید.(کالری حاصل از 5 کیلومتر دویدن معادل 374 کالری است).

آیا کار منزل باعث لاغر شدن می شود ؟

نتایج تحقیقی که در مجله «پلاسوان» به چاپ رسیده نشان میدهد که زنان خانهدار مورد مطالعه قرار گرفته در سال 2010، کار منزل بسیار کمتری نسبت به زنان خانهدار سال 1965 انجام میدادند. در واقع این مطالعه نشان داده است که زنان خانهدار در سال 2010 در روز حدود 360 کالری کمتر از زنان خانهدار سال 1965 میسوزانند.

بر اساس نتایج این تحقیقات، زنان در سال 1965 بهطور متوسط هر روز خانههای خود را تمیز میکردند، لباس میشستند، لباس اتو کرده و آشپزی میکردند اما حالا برخی از این فعالیتها توسط تکنولوژی و ماشینها و نوآوریهای جدید انجام میشود. این مطالعات نشان داده که یک زن خانهدار معمولی در دهه 60 حدود 27ساعت از هفته را به کارهای کدبانوگری اختصاص می داده اما این میزان برای زنان دهه اول میلادی قرن بیست و یکم تنها حدود 13ساعت در هفته بوده است.

آیا کار منزل باعث لاغر شدن می شود ؟

البته ادوارد آرچر، متخصص طب پیشگیری و مدیر گروهی که این پژوهش را انجام داده، میگوید: «ما نمیخواهیم به زنان بگوییم که حتما باید بیشتر در خانههای خود کار کنند یا از تکنولوژی و وسایل جدید استفاده نکنند بلکه تنها هدف ما این است که آنها را متوجه این نکته کنیم که باید حواسشان به سطح فعالیت فیزیکی روزانهشان باشد. درواقع ما امیدواریم زنان به میزان کالری که روزانه وارد بدن خود میکنند و میزان کالری که روزانه میسوزانند دقت کنند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.

یکی از کارهای منزل که در طی انجام آن کالری زیادی می سوزانید ،تمیز کردن پنجره ها است.شما پس از 20 دقیقه شیشه تمیز کردن حدود 115 کالری می سوزانید. پس از تمیز کردن شیشه دومین کار که باعث کاهش وزن شما می شود تمیز کردن کف خانه با کالری 107 است.پس از آن رتبه سوم به تمیز کردن حمام با کالری 100 است.همچنین اگر شما 40 دقیقه به گردگیری بپردازید 194 کالری می سوزانید.

اگر که جارو کردن منزل کاری بسیار خسته کننده است ،اما شما حدود 20 دقیقه این کار را انجام دهید فقط 86 کالری می سوزانید. بدین ترتیب جارو کردن در رده های پایینی از لحاظ سوزاندن کالری در کار منزل را داراست.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید