شرکت اپل در سال جاری قصد دارد سری آیفون 12 را به عنوان نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود معرفی کند. براساس گزارشات تازه بدست آمده، گویی کمپانی کوپرتینویی می‌خواهد یکی از آیتم‌های درون جعبه خرده فروشی را حذف و به صورت جداگانه عرضه کند و احتمالا آیفون 12 بدون ایرپادز عرضه میشود!

مینگ چی کو تحلیلگر شناخته شده صنعت بیان داشت که در سال جاری اپل ایرپادز را از جعبه خرده فروشی آیفون 12 حذف خواهد کرد. این اقدام نخستین باری خواهد بود که کوپرتینویی‌ها انجام می‌دهند و مشتریان را وادار می‌سازند جداگانه ایرپادز را تهیه کنند.

اپل در سال‌های گذشته هیچ گاه آیفون را بدون ایرپادز در جعبه عرضه نکرد. هر سال شاهد بهبود طراحی هدفون این گوشی بودیم و متاسفانه در سال 2017 با حذف جک 3.5 میلیمتری ناراضیتی را به دنبال داشت. در سال 2018 با حذف جک 3.5 میلیمتری، اپل از تبدیل جک 3.5 میلیمتری به پورت لایتینگ برای آیفون XS بهره گرفت.


در ادامه بخوانید: بهترین هدفون های ارزان قیمت وایرلس با قابلیت حذف نویز !


وب سایت 9-to-5Mac معتقد است که اپل با این برنامه به دنبال فروش بیشتر ایرپادز است. این احتمال وجود دارد که ایرپادز نسل دوم با قیمت کمتر در کنار آیفون 12 به عنوان گزینه پیشنهادی به فروش برسند.

عرضه آیفون 12 بدون ایرپادز می‌تواند بدان معنا باشد که مشتریان باید خود را در سال‌های آینده برای آیفون‌های بدون هیچ درگاهی آماده سازند. کو معتقد است در سال 2021 بالاترین مدل آیفون بدون هیچ پورتی حتی لایتینگ همراست. صرف نظر از این که اپل چه تصمیمی دارد، برخی این موضوع را نادرست پنداشته و همچون سال 2017 که اپل جک 3.5 میلیمتری را حذف کرد، چندان با این مسئله موافق نیستند.


بیشتر بخوانید: معرفی مدل جدید آیفون در سال جاری!


آیفون 12 بدون ایرپادز

گویی اپل برای آیفون 12 رویکرد دیگری در سر دارد. مینگ چی کو یکی از تحلیلگران مطرح صنعت بخصوص محصولات اپل است و تاکنون پیش بینی های چندان اشتباهی نداشته است. بنابراین باید احتمال داد که این یادداشت وی ناشی از پیش بینی اشتباه نیست و باید احتمال داد که اپل چنین محصولی را برای سال 2020 در نظر گیرد.

شایعات پیرامون آیفون 12 و نسل بعد آن بسیار است و نمی توان بدون تایید شرکت کوپرتینویی به این اطلاعات دامن زد. بنابراین باید تا سپتامبر سال جاری منتظر ماند و مشخص شود برنامه شرکت کوپرتینویی چیست و آیا چنین آیفونی در کار است یا خیر.


بیشتر بخوانید: راه حل اپل برای جلوگیری از گم شدن ایرپادهای های بی سیم این کمپانی


آیفون ۱۲ پرو قرار است جایگزینی برای آیفون‌های X و XS باشد و مدل پرو مکس آن نیز جای آیفون XS مکس را در خط تولید خواهد گرفت. اگر برنامه‌ریزی اپل صحیح باشد، این دو مدل جدید می‌توانند علاوه بر کاربران آیفون‌های دو نسل قبلی، کاربران پرچم‌دارهای اندرویدی را نیز به سمت خود جلب کنند که باز هم باعث رونق بازار لوازم جانبی و سرویس‌هایی همچون اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، News، اپ استور، اپل پی، نقشه و … خواهند شد.

در واقع سال آینده اپل از مدل‌های مختلفی رونمایی خواهد کرد که مهم‌ترین آن‌ها آیفون ۱۲ خواهد بود. این شرکت سعی دارد با ارائه مدل‌های مختلف، تمام رده‌های بازار و انواع کاربران را پوشش دهد. ارزان‌ترین مدل این آیفون‌ها یک نسخه ۳۹۹ دلاری خواهد بود که تقریبا هم‌قیمت اکثر میان‌رده‌های بازار است. با این سیاست، اپل می‌تواند کاربران جدیدی را نیز به سمت سرویس‌های مختلف خود مانند موزیک، سرویس خبری، اپل‌ تی‌وی پلاس و … جذب کند.