در این مطلب شما را با اثرات فیزیکی غمگین بودن آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید. غم و اندوه و افسردگی می تواند اثرات جسمی جدی مانند از دست دادن اشتها و یا از دست دادن احساس دما در بدن شما  ایجاد کند.

غمگین بودن به خصوص سیستم ایمنی بدن را تضعیف و باعث بروز التهاب در بدن میشود و خطر ابتلای شما به انواع بیماری ها را افزایش می‌دهد.


همچنین بخوانید:

آیا من افسردگی دارم یا فقط ناراحتم؟

علائم کسی که می خواهد خودکشی کند چیست؟


دمای بدن تغببر می‌کند!

یکی دیگر از اثرات فیزیکی غمگین بودن این است که شما همیشه احساس سرما می‌کنید، حتی اگر اطرافیان اصلا احساس سرما نکند. بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که دچار غم واندوه هستند گرما هوا ر ا کمتر حس کرده و احساس سرما می کنند .زمانی که غمگین هستید دمای بدن شما کاهش می یابد.

بر اشتهای شما تاثیر می گذارد.

غمگین بودن بر اشتهای شما تاثیر می گذارد و باعث کاهش وزن و افت فشار و به مرور زمان باعث بیماری های قلبی و فشارخون می گردد و میل شما به خوردن غذا بسیار کاهش می یابد.

باعث افزایش استرس می شود.

غمگین بودن بر هورمون کورتیزول که در واقع هورمون استرس است، تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل غم و اندوه باعث بروز بیماری های قلب، کبد و شش ها می شود. علاوه بر آن ریسک ابتلا به سرطان را نیز افزایش می دهد.

مغز به انرژی بیشتری احتیاج پیدا می کند.

غم و اندوه باعث افزایش فعالیت مغز می گردد. زمانی که غمگین هستید 70 نقطه از مغز فعال می‌شوند. اما این چگونه اتفاق می افتد؟ زمانی که شما ناراحت هستید، به یاد می آورید، فکر می کنید، درد می کشید، به دنبال دلیل و چاره و راه حل می گردید و … مشابه این اتفاق فقط در زمانی که خواب هستید رخ می دهد با این تفاوت که در این حالت مغز انرژی بسیار کمتری مصرف می کند تا زمانی که شما غمگین هستید.

در ادامه بخوانید : 

10 مورد از نشانه های جسمانی افسردگی که باید آنها را جدی بگیرید! 

چرا ما دوست داریم به موسیقی غمگین گوش دهیم؟