همیشه با شروع دی ماه شاهد فعالیت بیشتر هنرمندا تو رشته‌ی موسیقی هستیم. مثل اجراهای متعدد زمستونی، پخش آلبوم آخر سالی و از این جور کارها… اخبار موسیقی ایران هفته اول دی

خوب این هفته محسن چاوشی آلبوم جدیدش به اسم “بی‌نام” و منتشر کرد و شهرام ناظری که اجرای کنسرتش و در قونیه منحل کرده بود، از برگزاری کنسرتی با ۶۰۰ نوازنده تنبور در محوطۀ تاریخی و جهانی بیستون خبر داد.

همچنین علیرضا عصار خواننده با سابقه موسیقی پاپ قراره روی صحنه بره و اجرای زنده داشته باشه، و برای اولین بار با رشته تربیت مربی موسیقی موافقت شده…

با ما همراه باشید با اخبار موسیقی ایران هفته اول دی

آلبوم جدید محسن چاوشی منتشر شد

اخبار موسیقی ایران هفته اول دی محسن چاوشی بی نام

تازه‌ترین آلبوم محسن چاوشی خواننده موسیقی پاپ کشورمون با نام «بی‌نام» به تهیه‌کنندگی هادی حسینی در قالب نسخه دیجیتالی دوشنبه دوم دی ماه در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفت.

آلبوم «بی‌نام» که پیش‌ از این قرار بود با عنوان «قمار باز» روانه بازار بشه، شامل 11 قطعه با نام‌های «قند منی»، «گنجشک پریده»، «بار سلطان»، «چنگ»، «قمارباز»، «عقل و خرد»، «زاهد»، «باز آمدم»، «من ندانستم»، «قوم به حج رفته» و «راز» است.

این قطعات ساخته شده با اشعاری از مولانا و سعدی است و در خلال آن از اشعار برخی شاعران دیگر نیز به‌صورت ترکیبی استفاده شده است. این در حالی است که انتشار آلبوم «بی‌نام» پیش از این چندین بار به دلایل مختلف به تعویق افتاده بود.

موسیقی «بی‌نام» تماما توسط محسن چاوشی ساخته شده  و محمد جاسمی نیز به‌عنوان هم خوان و خواننده مهمان در این اثرموسیقی مشارکت داشته است.اخبار موسیقی ایران هفته اول دی


اجرای شهرام ناظری در بیستون یا تلاش برای منع ترکیه از ثبت تنبور؟

شهرام ناظری در بیستون اجرا می‌کند

فرزاد شهسواری، رییس انجمن موسیقی استان کرمانشاه در مورد تازه‌ترین فعالیت این انجمن گفت:

انجمن موسیقی کرمانشاه به پیشنهاد استاد شهرام ناظری و همکاری هنرمندان فعال تنبورنواز و سرپرستان گروه‌های تنبورنوازی استان، اقدام به تشکیل گروهی با حدود ۶۰۰ نوازنده تنبور کرده است.

قرار است با هدف ثبت و شناساندن تنبور که خاستگاه آن پهنۀ جغرافیای کرمانشاه است سه اثر فاخر مقامی را با صدای استاد شهرام ناظری در محوطۀ تاریخی و جهانی بیستون اجرا کرده و آن را در قالب ویدئو منتشر کنیم این پروژه که به دلیل فراهم نبودن مسائل مالی و زیرساختی با تأخیر اجرا می‌شود، اکنون در مراحل نهایی تمرین است.

پیش‌بینی برای اجرای آن نیز در صورت مساعدبودن شرایط جوی اسفند سال جاری و در غیر این‌صورت اردیبهشت سال آینده است.

به گزارش مهر، رییس انجمن موسیقی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشور ترکیه به دنبال ثبت جهانی ساز تنبور به نام کشورش است، به همین خاطر برنامه این گروه ۶۰۰ نفره سند خوبی برای منع کشور ترکیه برای ثبت این ساز در یونسکو خواهد بود.اخبار موسیقی ایران هفته اول دی


علیرضا عصار پس از ۲ سال روی صحنه می‌رود

اخبار موسیقی ایران هفته اول دی علیرضا عصار پس از ۲ سال روی صحنه می‌رود

علیرضا عصار جدیدترین کنسرت خود با عنوان «پایان دلتنگی» را در روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه سال ۹۸ در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار خواهد کرد.

این خواننده که پس از شش سال توقف در فعالیت‌هایش، آذرماه سال ۱۳۹۶ آلبومی را تحت عنوان «جز عشق نمی‌خواهم» منتشر کرد که با استقبال مخاطبان مواجه شد و در پنجمین جشن سالانه موسیقی ما عنوان بهترین آلبوم از نگاه کارشناسان موسیقی را از آن خود کرد و آخرین اجرایش را دی ماه همان سال روی صحنه برد؛ قرار است با برگزاری کنسرت تهران، به دوری دوساله از هوادارانش پایان دهد.

او عنوان «پایان دلتنگی» را برای این کنسرت خود انتخاب کرده است. چرا که به غیر از دوری دو ساله از اجراهای زنده، قرار بود این خواننده آذرماه در تهران اجرا داشته باشد. اما آن زمان او اعلام کرد که تصمیم به برگزاری اجرایش در تاریخ جدید گرفته است. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های کنسرت علیرضا عصار می‌توانند به سایت «ایران کنسرت» مراجعه نمایند.

علیرضا عصار در این کنسرت با همراهی ارکستری به رهبری پویا نیک پور روی صحنه خواهد رفت و قطعات آلبوم «جزعشق نمی خواهم» و گلچینی از قطعات گذشته خود را به همراه قطعات جدید اجرا می‌کند.

او همچنین در جدیدترین اجرای خود قرار است، قطعه‌ای جدید و منتشر نشده را برای نخستین بار در این کنسرت به اجرا دربیاورد.اخبار موسیقی ایران هفته اول دی


“بد نیست بخونی”

انتخاب آثار سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر پایان یافت

سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر

به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، کار هیأت انتخاب گروه ها و آثار سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر پایان یافت و هیأت انتخاب، پس از بازبینی آثار ارسالی گروه های شرکت کننده، گروههای منتخب را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد.

هیأت انتخاب جشنواره با بازبینی آثار، به گروه‌ها امتیاز داده است که با توجه به ظرفیت زمانی و اجرایی جشنواره و تعداد سالن ها، گروه‌هایی که امتیازهای بالاتری به دست آورده اند، به جشنواره راه می یابند.

در سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بیش از ۲۴۰ گروه از طریق فراخوان در جشنواره ثبت نام کردند و بیش از ۷۰ گروه برای بخش مدعو پیشنهاد شد که گروه هایی از بین این ۲ بخش به جشنواره راه می یابند.

بر اساس آیین نامه، بررسی و تائید درخواست‌های هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور که بر مبنای فراخوان‌های جشنواره به دبیرخانه ارسال شده و هچنین بررسی و تایید گروه های مدعو جشنواره به عهده این هیات انتخاب است.اخبار موسیقی ایران هفته اول دی


موزه‌ی موسیقی بوشهر افتتاح شد

اخبار موسیقی ایران هفته اول دی موزه ی موسیقی بوشهر افتتاح شد

به نقل از رسانه موسیقی ما، با هدف ترویج موسیقی جنوب کشور، موزه‌ی موسیقی سنتی بوشهر در روستای احمدآباد تنگستان با هدف ترویج و اشاعۀ موسیقی جنوب کشور با محوریت موسیقی استان بوشهر راه اندازی شده است.

این موزه شامل فضایی برای اجرای موسیقی است و همچنین بیش از شصت ساز اعم از سازهای کوبه‌ای، بادی و زهی را شامل می‌شود؛ همچنین از سازهای موسیقی فولک ملل مثل سازهای کوبه‌ای افریقا نیز در این موزه موجود است.

در افتتاح این موزه، وزیر میراث فرهنگی علی‌اصغر مونسان و معاون اول رییس جمهور اسحاق جهانگیری حضور داشتند. اخبار موسیقی ایران هفته اول دی


برای اولین بار رشته‌ی «تربیت مربی موسیقی» تصویب شد

تربیت مربی موسیقی

در جریان برگزاری دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی، ایجاد مقطع کارشناسی “تربیت مربی موسیقی” و ” موسیقی- آواز ایرانی” در این دانشگاه مصوب شد.

باتوجه به تدوین، ارائه و دفاع  رشته‌ی «تربیت مربى موسیقى» توسط دکتر پویان آزاده به‌عنوان مدیر و موسس مرکز دانشگاهى علمى کاربردى هنر آفرین پویان، در جلسه شوراى برنامه ریزى آموزشى و درسى، این رشته در مقطع کارشناسى ناپیوسته تصویب شد.

باتوجه به قوانین موجود انحصار ارائه این رشته و پذیرش دانشجو براى مدت ٢ سال تنها با مرکز هنر آفرین پویان خواهد بود. اخبار موسیقی ایران هفته اول دی