در ۴۸ ساعت گذشته، ما شاهد قطعی، البته بهتر است بگویم محدودیت در دسترسی به اینترنت بوده‌ایم؛ به دلایل امنیتی که همه‌مان می‌دانیم. با این حال دسترسی به سایت‌ها و خدمات داخلی همچون اسنپ، تپسی، دیجیکالا و … ممکن است. اما خب بسیاری از کسب و کارها به اینترنت وابسته‌اند و بدون آن واقعا لنگ می‌زنند. به گزارش خبرگزاری ایسنا، اختلال در اینترنت توسط شورای امنیت کشور (شاک) به تصویب رسیده است.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید: 


آیا قرار است شاهد اینترانت باشیم؟

چیزی که امروز زیاد دهان به دهان می‌شود طرح اینترنت داخلی است که هم اکنون در کشورهایی مانند چین و کره شمالی شاهد آن هستیم. اما تا کنون صحبت رسمی‌ای از چنین طرحی از سوی مجلس، دولت یا وزیر ارتباطات نبوده است.

ایسنا می‌گوید: “پیگیری‌های زیادی از سوی وزارتخانه در حال انجام است تا با رایزنی با دبیرخانه شاک مجوز لازم برای برقراری مجدد ارتباطات و ابلاغ آن به اپراتورها صورت پذیرد.”

ابتدا قرار بود طرح محدودیت دسترسی به اینترنت 24 ساعت اجرا شود. که خب ما شاهد چیزی بیش از آن هستیم. کوهکن می‌گوید: وقتی در محل کارتان ناامنی پیش می‌آید اولویت اول ایجاد امنیت است که آن هم هزینه‌هایی دارد. لذا قطعی اخیر اینترنت هم هزینه ایجاد امنیت است، البته که می‌توان از مقامات مسئول درخواست کرد که در اولین فرصت و بعد از ایجاد شرایط مد نظرشان و برطرف شدن مشکلات احتمالی ارتباطات اینترنت را برقرار کنند.

به هرحال باید منتظر و امیدوار باشیم تا این اختلال در اینترنت حل شود. اینترنت یکی از حقوق طبیعی مردم است که خیلی‌ها از طریق آن هزینه‌های زندگی خود را کسب می‌کنند. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید و با ما همراه باشید.