سرانجام سامسونگ اسپیکر هوشمند خود را معرفی کرد !

دیروز سامسونگ در مراسم معرفی گلکسی نوت 9 ، اسپیکر هوشمند گلکسی هوم را نیز معرفی کرد. اسپیکری که از مدت ها قبل خبر تولیدش به گوش می رسید و حالا این اسپیکر بصورت رسمی معرفی شد. اسپیکر گلکسی هوم یک محصول های اند / high-end با کیفبت پخش بالا است. این یعنی گلگسی هوم به راحتی می تواند رقیب جدی برای هوم پاد اپل باشد.

بر خلاف سایر رقبا نظیر آمازون و الکسا سامسونگ قول کیفیت صوتی بهتر  را به شما نمیدهد ! بلکه سامسونگ ادعا می کند ” اسپیکر گلکسی هوم دارای صدای بی نظیر و طراحی جذاب است”


همچنین بخوانید » راهنمای خرید بهترین اسپیکر مانیتورینگ های بازار تا سقف ۲ میلیون تومان


بدنه اسپیکر گلکسی هوم ظاهری همانند گلدان یا مجسمه دارد که در انتها به 3 پایه فلزی متصل شده است. قسمت بالای اسپیکر تخت است و در آن دکمه های کنترلی لمسی تعبیه شده است. جنس روکش نیز از پارچه سیاه است. طراحی جالب این اسپیکر باعث می شود که بتوان به راحتی از آن به عنوان یک اکسسوری دکوراسیون داخلی بهره برد.

گلکسی هوم به نظر می رسد صدایی به سبک دالبی ساراند یا فراگیر دارد، به لطف 6 درایور و یک ساب ووفر! همچنین این اسپیکر دارای 8 میکروفن دور میدان / far-field برای تشخیص صدا و فرامین صوتی است. مهندسی صدای گلکسی هوم و ساخت درایور ها بر عهده کمپانی همکار و زیر مجموعه سامسونگ AKG بوده است.

البته یکی از نکته های بسیار مهم حذف جک هدفون از روی این اسپیکر است که این کار از کمپانی که به پشتیبانی از جک هدفون معروف است بعید است ! همچنین سامسونگ برای جبران ضعف نداشتن سرویس موسیقی اختصاصی از اسپاتیفای کمک گرفته شما می توانید به راحتی با اسپیکر سامسونگ به آهنگ های مورد علاقه خود در اسپاتیفای گوش کنید. سامسونگ اعلام کرده هماهنگی با سرویس موسیقی اسپاتیفای بزودی بر روی بیشتر محصولات این کمپانی قابل دسترس خواهد بود. برای مثال سامسونگ ادعا کرده بزودی بوسیله یخچال های هوشمند سامسونگ می توانید به اسپاتیفای وصل بشید و موسیقی گوشی کنید !


همچنین بخوانید » با ۱۱ تا از گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان آشنا شوید !


حضور سامسونگ در بازار فروش اسپیکر های هوشمند که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده اند، حرکتی هوشمندانه است گرچه سامسونگ نیز همانند اپل دارای ضعف بزرگی است و آن عدم حضور یک دستیار هوشمند همه فن حریف نظیر الکسا و گوگل اسیستنت است! این درحالی است که سرویس بیکسبی یک سرویس هوشمند نوپا است و باگ های زیادی دارد. باید ببینیم در ادامه سامسونگ چه راهکارهایی را برای رقابت با رقیبان گردن کلفت خود به کار می گیرد. هنوز زمان انتشار و قیمت اسپیکر گلکسی هوم مشخص نیست و سامسونگ اعلام کرد توسعه این محصول تا ماه نوامبر / آبان به طول خواهد انجامید.

همچنین بخوانید » ۷ عدد از بهترین اسپیکرهای بلوتوث قابل حمل زیر ۲۵۰ دلار