چکار کنیم که لباس هایمان عمر طولانی تری داشته باشند ؟ بسیاری از لباس هایی که ما خریداری می کنیم، گاهی در مدت کوتاه رنگ و کیفیت خود را از دست می دهند.در این موارد ما با توجه به شرایط دلار و گران بودن لباس ها مجبور هستیم که دوباره لباس بخریم.اما قطعا این راه حل مناسبی نیست ؟ اما چگونه می توانیم عمر لباس هایمان را افزایش دهیم ؟

1-اشتباهات مرتبط با ماشین لباسشویی

چکار کنیم که لباس هایمان عمر طولانی تری داشته باشند

-عدم تعیین گزینه و درجه صحیح لباسشویی

همیشه قبل از انداختن لباس ها در لباس شویی به میزان کثیف بودن آن ها توجه کنید و لباس های خیلی کثیف و نسبتا تمیز را از یکدیگر جدا کنید.زیرا برای هر دو حالت می توانید از گزینه های صحیح ماشین لباسشویی و دما آب مناسب استفاده کنید.اگر این مورد را رعایت نکنید ، لباس هایتان با مرور زمان رنگ خود را از دست می دهند.

-ترتیب بندی صحیح لباس ها 

کارشناسان اعتقاد دارند که نباید لباس های کوچک و بزرگ با یکدیگر شسته شوند.زیرا در این روش لباس ها به راحتی درون ماشین لباسشویی حرکت می کنند و بهتر تمیز می شوند.از این رو همیشه لباس های بزرگ و کوچک را جدا کنید و به صورت جداگانه درون لباسشویی قرار دهید.

-توجه به دما آب 

مواد شوینده در آب گرم و ولرم موثرند.شما از آب سرد تنها باید در زمانی استفاده کنید که لباس هایتان خیلی کثیف نیستند.

-لباس های پنبه ای و پشمی را برعکس نکنید

هیچ وقت لباس های پنبه ای و پشمی خود را به صورت برعکس درون ماشین لباسشویی قرار ندهید.زیرا این کار موجب می شود که ماده شوینده درون لباس باقی بماند.

چکار کنیم که لباس هایمان عمر طولانی تری داشته باشند


در ادامه بخوانید :


2-اشتباهات در خشک کردن لباس ها 

-لباس های شنا خود را در محیط باز قرار دهید.

برای خشک کردن لباس های شنا از قرار دادن آن ها بر روی سیستم های گرمایشی مانند شوفاژ خودداری کنید.زیرا این کار باعث تغییر شکل و کوتاه شدن عمر آن ها می گردد.

استفاده از بند برای خشک کردن پیراهن ها 

برای خشک کردن پیراهن ها می توانید از بند های چوبی و یا استیل استفاده کنید.زیرا در این صورت لباس های شما به درستی خشک می شوند و عمر طولانی تر خواهند داشت.

چکار کنیم که لباس هایمان عمر طولانی تری داشته باشند

لباس های پشمی و بافتنی 

بهترین روش برای خشک کردن لباس های پشمی و بافتنی ،پهن کردن آن ها بر روی یک سطح صاف مانند میز است.زیرا در این صورت لباس ها تغییر شکل نمی دهند.

3-دیگر اشتباهات انجام شده 

-قرار دادن لباس ها به مدت طولانی در وکیوم

کیسه های پلاستیکی می تواند یک گزینه عالی برای حمل و نگهداری لباس ها برای یک مدت کوتاه باشد.با این حال، اگر  اغلب اوقات از آن ها استفاده کنید، ممکن است لباس هایتان را خراب کند.لباس ها برای حفظ ظاهر طبیعی به تهویه و درجه حرارت مناسب احتیاج دارند.

چکار کنیم که لباس هایمان عمر طولانی تری داشته باشند

-نگهداری لباس های کثیف

نگه داشتن لباس ها برای مدت زمان طولانی قبل از شستشو باعث رشد باکتری ها و انگل ها می شود.این مورد مخصوصا برای لباس های ورزشی بیش تر است.لباس های کثیف ورزشی را باید سریعا بشویید.