آیا اصلا همزمان دو نفر را دوست داشتن ممکن است؟ آیا برای شما پیش آمده است که بین دو نفر گیر کنید و در واقع عاشق دو نفر بشوید؟ همیشه تصمیم گیری در این شرایط بسیار سخت است زیرا دو نفر را همزمان دوست داشتن واقعا رنج آور است و شما تجربه رابطه با هیچ یک از دونفر را ندارید. در این مواقع باید چگونه تصمیم بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید؟

دو نفر را همزمان دوست داشتن امکان پذیر است؟

متاسفانه اگرچه پاسخ به این سوال از نظر بسیاری زیادی از شما غیر منطقی باشد ،اما پاسخ بله است ! این موضوع که مشابه آن را در بسیاری از فیلم ها و کتاب ها مشاهده کرده ایم این بار توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفته است.هر شخص دارای ویژگی های گوناگون است و در این مورد او می تواند همان حس ها  را در برابر دو نفر احساس کند. رامنی دوراسولا، روانشناس بالینی و استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا می گوید ما معتقدیم عشق تنها یک لذت است، اما در واقع حاوی طعم های بسیاری مانند یک فروشگاه بستنی فروشی است.بنابراین دو نفر که کاملا با یکدیگر متفاوت هستند ، هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ شخصیتی می توانند عمیقا بر شما نفوذ کرده و احساسات شما را جذب کنند.


مرتبط: 9 مورد از رایج ترین رفتارهایی که رابطه ها را از بین می برند! 


فردی که در چنین موقعیتی قرار دارد، به طور مداوم فکر می کند.”اگر بین دو نفر باقی مانده اید،  نفر دوم را انتخاب کنید.”زیرا اگر شما نفر اول را به اندازه کافی دوست داشتید به هیچ وجه نفر دوم ذهن شما را درگیر نمی کرد .این ضرب المثل معروف روانشناسی ممکن است تمام مدت ذهن شما را درگیر کند و باعث ایجاد احساس بسیار بدی در شما گردد.

شما نمی خواهید هر دو شخص  را از دست بدهد، اما در نهایت ممکن است فکر کنید که با این شرایط  می توانید هر دو را از دست بدهید.کسانی که شما را در این وضعیت مشاهده کنند ممکن است صفت هایی مانند “فاسد ” ، هوس باز و…. را به شما نسبت دهند.هر روزی که از خواب بلند می شوید با خود تصمیم می گیرید که با قطعیت گزینه خود را انتخاب کنید اما در اواسط روز ناگهان تصمیم شما تغییر می کند .اما سوال این است در این شرایط باید چگونه انتخاب درستی داشته باشیم تا فرد مناسب برای خود را انتخاب کنیم ؟ زیرا شما نمی توانید تا آخر عمرتان با دونفر رابطه داشته باشید و ازدواج کنید .هنگام انتخاب باید چه فاکتورهایی را مدنظر قرار دهیم ؟ انتخاب صحیح شریک زندگی باید چگونه باشد؟

با خود صادق باشید!

دکتر دوراسولا ،روانشناس بالینی و استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا می گوید :ما انسان های موجودات پیچیده با ذهن های پیچیده تری هستیم.بنابراین متاسفانه هم زمان می توانیم تحت تاثیر دوشخص متفاوت قرار بگیریم.در ادامه می افزاید هنگامی که شما درمرحله آشنایی با فردی هستید و بعد از مدت زمانی در  محیط کار تحت تاثیر انسان دیگری قرار بگیرید این عمل  از نظر علمی کاملا نرمال است! و این موضوع رابطه مستقیمی با افزایش سطح هورمون دوپامین در بدن شما دارد.در این حالت، سطح دوپامین هر روز در موقعیت های مختلف قرار می گیرد و شما نمی توانید آن را کنترل کنید.

اما این بدان معنی نیست که این اتفاق ممکن است برای همه انسان ها پیش آید ،و شما با استفاده از آن به راحتی بخواهید به شریک زندگی تان خیانت کنید

ما به شما توصیه می کنیم که قبل از انتخاب شریک زندگی تان به خوبی فکر کنید و تمام جوانب امر را در نظر بگیرید و با خود صادق باشید .ببینید آیا این فرد انتخاب درستی برای شماست ؟ آیا می توانید تا آخر عمر با او زندگی کنید و تحت تاثیر محیط اطراف قرار نگیرید؟ بحث مطرح شده در این مقاله پیرامون افرادی است که قبل از شروع زندگی مشترک میان دو گزینه انتخابی باقی مانده اند نه بعد از شروع زندگی مشترک و تمام گزینه های مطرح شده برای این است که این افراد بتوانند انتخاب صحیح تری داشته باشند.


در ادامه بخوانید :علت خیانت خانم ها چیست ؟ آیا به خیانت کردن فکر کرده اید؟


خود را دوست داشته باشید و ایده آل های خود را مد نظر قرار دهید.

در هر لحظه از زندگی شما ممکن است این وضعیت را به طور طبیعی تجربه کرده باشید.اما قبل از هر گونه تصمیم گیری سعی کنید ایده آل های خود از رابطه و زندگی مشترک را بر روی کاغذ بنویسید و ببینید کدامیک از گزینه های شما به ایده آلتان نزدیک تر است.این نکته را فراموش نکنید هر چقدر شما بیشتر خودتان را دوست داشته باشیدانتخاب صحیح تری خواهید داشت.

منطقی باشید و قوانین را رعایت کنید.

اگر می خواهید انتخاب خود را با انتخاب یکی ادامه دهید، ویژیگی های خوب و بد هر فرد را یادداشت کنید.هنگام ارزیابی لیست این مباحث  را فراموش نکنید:هنگامی که شما تحت تاثیر فردی قرار گرفته اید ،بسیار احساسی تصمیم خواهید گرفت از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که حتما در این مورد به یک متخصص مراجعه کنید تا انتخاب صحیح تری داشته باشید.

به خود زمان بدهید.

اگر شما میان دو فرد برای انتخاب و شروع زندگی مشترک باقی مانده اید نیازی نیست همین امروز تصمیم بگیرید به خود زمان دهید حتی به یک مسافرت بروید.فکر کنید که آیا کدامیک از این اشخاص می تواند تحت هر شرایطی با شما زندگی کند ؟ آیا در مواقع بیماری همراه شما خواهد بود ؟ آیا این شخص می تواند باعث احساس خوشحالی در شما گردد ؟ و سوال هایی از این قبیل ..

به ندای درونی گوش دهید 

چطور می توانید بفهمید که چه کسی  انتخاب درستی است وقتی بین دو نفر مانده اید ؟ ما گزینه هایی را برای کمک به شما ذکر کردیم، اما این گزینه ها برای شما کافی نیستند.در این مورد، بعید است که شما درک کنید که کدامیک شخصی مناسب است.اگر احساس می کنید بدون کمک هستید، ما پیشنهاد نهایی به شما را می دهیم؛ گوش دادن به صدای  درونی خود و اعتماد به غرایز خود .در این موقع است که می توانید انتخاب صحیح تری داشته باشید.

در انتها بخوانید: دلیل قهر و آشتی های مکرر در بعضی روابط چیست؟