انتخاب و خرید پرده با توجه به دکوراسیون منزل! با نزدیک شدن عید نوروز بسیاری از افراد ترجیح می دهند ،دکوراسیون منزل خود را تغییر دهند.همان طور که می دانید پرده ها نقش اساسی در دکوراسیون منزل شما دارند.زیرا با تغییر دادن پرده ها می توان به طور کلی حال و هوای منزل را تغییر داد.اما هنگام خرید پرده باید چه نکاتی را در نظر بگیریم ؟ ما در این مطلب نکاتی برای انتخاب و خرید پرده با توجه به دکوراسیون منزل را برای شما جمع آوری کرده ایم.با ما همراه باشید :

انتخاب و خرید پرده با توجه به دکوراسیون منزل

پرده، که مکمل و مهم ترین بخش دکوراسیون منزل شماست، از نظر دکوراسیون دارای اهمیت بسیاری است.به همین دلیل هنگام انتخاب و خرید پرده باید نکاتی را مدنظر قرار دهیم.هنگام انتخاب و خرید پرده باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که آیا دوست داریم از آن نور عبور کند و یا نه و سپس با توجه به آن جنس پارچه را انتخاب کنیم.اما هنگام خرید پرده باید چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

برای محیط های رسمی به جنس و نوع پرده دقت کنید

اگر می خواهید دکوراسیون مدرن تر و رسمی تر داشته باشید، باید پارچه ابریشمی یا مخملی را انتخاب کنید.تمیز کردن این نوع پارچه ها از طریق تمیزکردن خشک و یا خشک شویی است.علاوه بر آن می توانید از پارچه های راحت و سبک تری مانند پارچه های مصنوعی ابریشم یا پارچه های ساتن پنبه استفاده کنید.


همچنین بخوانید :


برای محیط های راحت تر و خودمانی

برای فضاهای راحت و خودمانی می توانید از پارچه هایی با جنس کتانی و یا مخمل های چروک استفاده کنید.همچنین استفاده از پرده با جنس های پنبه و یا ترکیب پنبه با جنس های دیگر نیز می تواند انتخاب صحیحی باشد.

به ترکیب رنگ ها توجه کنید

اطمینان حاصل کنید که پرده انتخابی شما با مبلمان ،رنگ دیوارها و اکسسوری منزل تطابق داشته باشد.در این مرحله سعی کنید پرده هایی را انتخاب کنید که به رنگ دیوار شما نزدیک باشد.زیرا در غیر این صورت پرده ها در فضای منزل شما بسیار در چشم خواهند بود وترجیحا رنگ هایی را انتخاب کنید که غالب نیستند.

طرح ها و الگوها

یکی دیگر از عواملی که هنگام خرید پرده ها  بایددر نظر گرفته شود طرح و الگو هاست.اگر مبلمان و تخت خواب شما دارای طرح است باید از پرده هایی به سبک روستیک استفاده کنید.یا اگر مبلمان شما ساده است و رنگ تیره بر فضا غالب است باید از پرده های طرح دار استفاده کنید.البته منظور از طرح دار بودن انتخاب پرده هایی با طرح های کوچک است که زیاد در چشم نباشد.هر چه پرده ها ساده تر باشند ،محیط شیک تری خواهید داشت.