به هر سوالی که تا به حال درمورد انزال یا ارگاسم زنان داشته اید پاسخ داده ایم! علت پاشیده شدن آب زیاد هنگام ارگاسم زنان چیست؟ این مایع از کجا می آید؟ آیا ادرار است؟ و چطور می شود که برای من هم اتفاق بیفتد؟ در این مطلب می خواهیم درباره ی خروج مایع از آلت تناسلی زنان در هنگام ارگاسم صحبت کنیم، با ما همراه باشید. 

برخی از زنان می توانند در هنگام ارگاسم از اندام تناسلی خود مقدار قابل توجهی مایع را خارج کنند – در برخی موارد ظاهرا آب جهنده همراه با فشار تخلیه می شود. هم کتاب بقراط و هم کتاب  کاما سوترا به “منی” زنان اشاره می کنند (اولی معتقد است که این مایع به تشکیل جنین کمک می کند، و دومی شامل جزییات دقیقی مانند اینکه چه زمانی و چرا باید انتظار آن را داشت میباشد).



در قرن هفدهم، “رگنیر دو گراف” کالبد شناس هلندی رساله ای نوین در رابطه با اندام تناسلی زنان نوشت که این مایع را توصیف می کند و آن را مرتبط با ناحیه تحریک پذیری در مهبل می داند که شبیه به پروستات مردان است.

اما همچنان نامعلوم است که برای چه تعدادی از زنان خروج با فشار مایع هنگام ارگاسم رخ می دهد. تحقیقات جدید تخمین می زنند این پدیده به شکل خاصی تقریبا برای ۱۰ تا ۵۴ ٪ زنان اتفاق می افتد، و براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ با ۳۲۰ شرکت کننده انجام شد، مقدار مایع بیرون ریخته شده می تواند تقریبا بینml ۳/۰ تا بیش از ml۱۵۰ متغییر باشد که چیزی میان چند قطره تا نصف یک فنجان است.

این گستره وسیع از یافته ها تا حدی به خاطر تفاوت در چگونگی اجرای تحقیقات و تعریفهای آنان است؛ اما تعداد زیادی از متخصصان، انزال و پاشیده شدن آب هنگام انزال یا ارگاسم زنان را دو چیز کاملا جدا می دانند.

خروج آب زیاد هنگام ارگاسم زنان موضوعی داغ و قابل بحث است – اما قبل از آن باید درک ما از بدن زنان بیشتر شود.

پس مایعی که در طول انزال زنان خارج می شود چیست و از کجا می آید؟

یکی از بزرگترین سوالات پیرامون پاشیده شدن آب هنگام انزال یا ارگاسم زنان این است که آیا این مایع اسرار آمیز فقط ادرار است یا خیر. تحقیق موثقی نشان می دهد که می تواند فقط ادرار باشد.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، از تعدادی از زنان خواستند تا قبل از فعالیت جنسی به دستشویی بروند و سپس اسکن های سونوگرافی از آنها گرفتند تا مشخص شود که مثانه شان خالی است. بعد از آنکه زنان از نظر جنسی تحریک شدند، برای دومین بار سونوگرافی شدند که سونوگرافی نشان داد مثانه شان به طور چشمگیری دوباره پر شده است. در آخر، بعد از آنکه ارگاسم و بیرون ریزی مایع داشتند، اسکن سوم دوباره مثانه های خالی را نشان داد، این حاکی از آن است که مایعی که آنان آزاد کردند از مثانه نشات می گیرد و احتمالا ادرار (یا حداقل تا حدی ادرار) است.



دارو سازی به نام “عباس کنانی” اظهار می کند: “بیرون ریزی مایع به احتمال زیاد از مثانه نشات می گیرد، به این خاطر که در آن ناحیه بدن زنان هیچ ساختار دیگری نیست که بتواند این حجم از مایع را نگه دارد، یا مایعات را با چنین نیرویی به بیرون بریزد. در طول ارگاسم، عضلات شل می شوند و نگه داشتن ادرار را سخت می کنند، بنابراین مایعات از طریق مجاری ادرار آزاد می شوند.”

اگرچه بسیاری از محققان باور دارند که تا این حد ساده گرفتن پاشیده شدن آب هنگام ارگاسم زنان اشتباه است.

آنالیز علمی انجام شده توسط “بورلی ویمپل” رفتارشناس آمریکایی در اوایل دهه ۱۹۸۰(و مطالعات بعد از آن که توسط دیگران انجام شد) در رابطه با مایعات بیرون ریخته شده نشان داد که اوره و کراتین- سازنده های شیمیایی ادرار-  فقط به مقدار بسیاری کمی در این مایعات وجود داشتند. آنها همچنین ماده های دیگری را شناسایی کردند که معمولا انتظار نمی رود در ادرار وجود داشته باشد. یکی از این ماده ها آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) بود.

در مردان آنتی ژن اختصاصی پروستات توسط پروستات تولید می شود. بدن زنان هم دارای بافت پروستات است. ساختاری که معروف به غدد شبه پروستاتی زنانه می باشد، که در دیواره جلویی مهبل قرار دارد، و بعضی از تحقیقات نشان دادند که این غدد به وسیله ی مجراهایی در بخش زیرین و انتهایی مجرا های ادرار آب تخلیه می کنند. اکنون بعضی از متخصصان باور دارند این غدد نقش مهمی در کمک به ساخته شدن مایعی که در هنگام پاشیده شدن آب هنگام ارگاسم زنان آزاد می شود دارند.



“سامنتا ایوانز” آموزگار مسایل جنسی می گوید: ” مقدار رشد و اندازه متفاوت این غدد در بین افراد ممکن است تا حدی توضیح دهد که چرا بعضی از زنان انزال چشمگیری را تجربه می کنند و بعضی دیگر اصلا تجربه نمی کنند.

اما آنچه جلوی خروج پرفشار مایع در بسیاری از زنان را می گیرد، ترس روانی از این است که این جور دیده شوند که خودشان را خیس کرده اند، نه اینکه که مانع فیزیکی وجود داشته باشد که جلوی انجام این کار آنان بگیرد. مایعی که خارج می شود غالبا شفاف است، زرد نیست، و بو و مزه یکسانی با ادرار ندارد. به عنوان کسی که در گذشته پرستار بوده، بارها با ادرار از نزدیک در تماس بوده ام و فکر نمی کنم این مایع با ادرار یکی باشد!”

محققان همچنین پیشنهاد کردند که پاشیده شدن آب زیاد هنگام ارگاسم زنان ممکن است هدفی فراتر از لذت داشته باشد، به این معنا که بیرون ریزی آب باعث می شود زنان بعد از رابطه جنسی، بدون درد ادرار کنند. بعضی از محققان پیشنهاد کردند که بعد از این که باکتری های مضر در زمان رابطه جنسی به مجاری ادرار راه یافتند، مایعات انزالی می توانند آن ها را بشورند، که به جلوگیری ازعفونت های آزار دهنده دستگاه ادرار کمک می کند.



بسیاری از زنانی که انزال دارند می گویند که آنچه آن ها را به این مرحله می رساند تحریک نقطه G است: ناحیه ای در حدود ۵ تا ۸ سانتی متری داخل مهبل.  نقطه جی روی دیواره جلویی (حدوداً به سمت ناف، نه به سمت پشت) است و گاهی اوقات کمی بافت ناصاف یا زبرتر نسبت به ماهیچه های اطراف دارد.

نقطه جی به جای اینکه ساختاری بدنی مشخص و  جدا باشد، اکنون بیشتر به عنوان یک ناحیه در نظر گرفته می شود. و این چیزی که اکنون می دانیم به نوک کوه یخ می ماند، به این معنا که سر و نوک که در بیرون بدن دیده می شود فقط نوک اندامی بسیار بزرگتر است که به سمت داخل و اطراف مجرای مهبل گسترش پیدا می کند.

 آیا فشاری روی زنان برای بیرون ریزی مقدار زیادی مایع است؟

همچنین زنان شاید فکر کنند که لازم است مانند شلنگ پر فشار آب عمل کنند، زیرا آنها یا شریکشان به طور اشتباه باور دارند که بیرون ریزی نسبت به دیگر گونه های ارگاسم ’برتری‘ دارد، و نشانه ی اصلی تحقق رابطه جنسی است. کارن گرنی، روان شناس بالینی، می گوید:” بعضی مردم به طور ناامیدانه انزال زنان را جام مقدس رابطه جنسی می دانند. این موضوع رابطه ی تاریخی ما با مسائل جنسی را به عنوان یک جامعه نشان می دهد، به این معنا که ما اغلب آن را بر پایه یک هدف می بینیم؛ چیزی که به آن می توان دست یافت یا مهارتی که باید آن را تمرین کرد، نه چیزی که تجربه کرد و از آن لذت برد.”

در حالی که، برخی از مردم چون پاشیده شدن آب هنگام ارگاسم زنان را در فیلم های پورن دیده اند، ناامیدانه به دنبال آن هستند و فکر می کنند که اینگونه انزال آنها را تبدیل به معشوق نمره بیست می کند، و مضطرب هستند که اگر نتوانند آن را با معجزه به وجود بیاورند “تحقیر” می شوند، اما برخی دیگر زمانی که انزال رخ می دهد به خاطر بد دانستن و ترس از آن، احساس پستی می کنند و یا جلوی خودشان را می گیرند.

کارن به خود می گوید: “من با زنانی ملاقات کردم که عمیقا از اینکه چنین اتفاقی برایشان می افتد شرمسارند، به این خاطر که احساس  می کنند چیز غیرعادی است و یا شریک جنسی شان شوکه یا از لحاظ جنسی سرد خواهد شد. معشوق هراسان شان فکر می کند که آن زن خودش را خیس کرده است، و متاسفانه این امر می تواند باعث افزایش ناراحتی و شرمساری بعضی از زنانی که اینگونه در مورد بدن خود و تمایلات جنسی خود فکر می کنند شود.”



نکته مهم؟ پاشیده شدن آب هنگام ارگاسم زنان هیچ اشکالی ندارد، این چیزی نیست که فی نفسه بهتر یا بدتر باشد. به آن با ذهنی باز و با حس خوش نگاه کنید نه با اجبار یا ننگ.

نکته آخر درمورد پاشیده شدن آب هنگام ارگاسم زنان و قانون. هنوز شدیداً بحث سر این است که آیا انزال زنان ادرار است یاخیر، و اینکه چه مقدار آن ادرار است. فیلم هایی که پاشیده شدن آب هنگام ارگاسم زنان را نشان می دهد، ممکن است رابطه جنسی با ادرار یا تحریک جنسی با ادرار – ادرار به عنوان ابزاری برای تحریک جنسی- تلقی شوند و بنابراین براساس قانون پورنوگرافی بریتانیا غیر قانونی محسوب می شود.

مایلز جکمن، وکیل متخصص پورنوگرافی توضیح می دهد:” هیات رده بندی سنی فیلم های بریتانیا اکنون مسئولیت بازبینی اینکه چه چیزی در فیلم های پورن مجاز است را برعهده دارد، و رایزنی در دادگاه خدمات تعقیب قانونی در جریان است و تلاش می شود تا اصلاحاتی صورت گیرد که چگونه باید برای انزال زنان و دیگر فعالیت های این چنینی، قانونی در نظر گرفته شود که در حال حاضر حیطه ی نابه سامانی است”.