آیا می‌خواهید خورشید را به شکلی کاملاً جدید ببینید؟ اکنون می‌توانید با جستجوی تعداد زیادی از داده‌های علمی که اخیراً در دسترس عموم است، این کار را انجام دهید. این اطلاعات توسط کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا در دو گذر اول و نزدیک خود از خورشید جمع آوری شده است. ناسا سفینه فضایی خود را بیش از پیش به خورشید نزدیک کرد و دانشمندان فرصتی برای یادگیری بیشتر در مورد خورشید یافتند. این شما و این اولین جزئیات از خورشید …


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید: 


اولین جزئیات از خورشید

نور رئوفی، دانشمند پروژه کاوشگر خورشیدی پارکر در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز، در بیانیه ای گفت: گفت: “ کاوش خورشیدی از مرز جدیدی از اکتشاف فضایی عبور کرده و اطلاعات بسیار جدیدی در مورد خورشید به ما می‌دهد. انتشار این داده‌ها به عموم مردم این امکان را می‌دهد که نه تنها در موفقیت این مأموریت در کنار جامعه علمی نقش داشته باشند، بلکه فرصت کشف اکتشافات جدید را نیز در سطح بعدی افزایش دهند.”

کاوشگر خورشیدی پارکر در آگوست 2018 برای یک مأموریت هفت ساله با هدف قرار دادن جریان در حال خروج و ثابت پلاسما با انرژی بسیار زیاد از خورشید فرستاده شد. مطالعه این پدیده‌ها نیاز به نزدیکی فوق العاده‌ای به خورشید دارد. این فضاپیما در درجه اول داده‌هایی را در حدود 23 میلیون مایل (37 میلیون کیلومتر) از خورشید جمع می‌کند.

و اکنون، شما می‌توانید از داده‌های جمع آوری شده توسط این کاوشگر در طول دو پرواز اول (31 اکتبر-نوامبر. 12، 2018 و 30 مارس – 19 آوریل 2019) بهره‌مند شوید. طی دومین پرواز، مهندسین این ماموریت توانستند به لطف نرخ بهتر بازدهی داده‌ها از آنچه انتظار می‌رفت، میزان داده‌هایی را که فضاپیما به مرکز ارسال می کرد، افزایش دهند. البته هیچ مرکز اصلی برای داده‌ها وجود ندارد، اما ناسا لیستی از وب سایت‌ها را ارائه داده است.

مطابق همان بیانیه ناسا، اولین نتایج تمام عیار علمی این مأموریت در اواخر سال جاری منتشر می‌شود.