چه چیزی بهتر از یک دستیار سخنگو که شهر رو به خوبی بلده!

اگه شما از علاقه مندان مقالات ویکی پدیا هستید و از طرفی نیز علاقه مند به سفر با ماشین، اپلیکیشن گردشگری Road Trip به شما ویژگی های شهر هایی را که در آن رانندگی می کنید را اعلام میکند، البته به لطف مقالات ویکی!

این برنامه توسط Malte Ubl، سرپرست فن آوری برای پروژه AMP گوگل توسعه یافته، نحوه عملکرد برنامه به این صورت است که ابتدا موقعیت جغرافیایی کاربر شناسایی می شود و سپس مطابق آن مقالات مربوط از ویکی پدیا انتخاب می شود. برنامه سپس مقالات را با صدای بلند برای شما میخواند. Road Trip را می توان یک دستیار هوشمند دانست که اطلاعات مفیدی در ارتباط با شهر هایی که در آن رانندگی (یا پیاده روی) میکنید در اختیارتان قرار میدهد.

برای افراد کنجکاو، قابلیت گشت و گزار و پیدا کردن سایر مناطق و مکان های سیاحتی و تفریحی توسط برنامه وجود دارد.این مجموعه برای کار در Google Chrome، فایرفاکس و سایر مرورگرهایی که از GPS و ترکیب گفتار پشتیبانی می کنند طراحی شده. این برنامه با استفاده از Glitch ساخته شده، یک وب سایت که در سال گذشته توسط آنیل داش راه اندازی شد، که به کاربران امکان ساخت برنامه های تحت وب را میدهد.

Malte Ubl می گوید : من این برنامه را برای خودم ساختم! من اکثر اوقات در حال رانندگی بین شهری هستم! همیشه تو ذهنم بود بعد نمی شد که اطلاعاتی راجع به مکان و شهری که توش هستم داشته باشم در حالی که هیچ کار بهتری جز رانندگی کردن نمی تونم انجام بدم.

گرجه ابن برنامه هنوز کامل نیست و ضعف های خودش را دارد. از جمله برخی کاربران اعلام کردند، وقتی در وین در ویرجینیا بودند، برنامه به اشتباه اطلاعات وین در اتریش را برای آنها خوانده است.! باید منتظر نسخه های بعدی برای رفع مشکلات باشیم. UBI نیز در توییتر خود اعلام کرده با آغوش باز از پچ هایی که برای رفع این مشکل توسط سایر کاربران ارسال شود استقبال میکند!

 

همچنین بخوانید